7kt snygg.Jocke;n258901 said:Vi (läs Olav) har släppt en hex-crawl till Blood & Bronze med fantastiskt snygg framsida.
7kt snygg.Jocke;n258901 said:Vi (läs Olav) har släppt en hex-crawl till Blood & Bronze med fantastiskt snygg framsida.
Google google på nätet där, säg mig vad spelet vi pratar om är?luddwig;n258910 said:
Du är så sjukt ambitiös wilper.wilper;n258928 said:Google google på nätet där, säg mig vad spelet vi pratar om är?
Och när jag jämför med den här tråden så påminns jag om hur enormt produktiv den svenska scenen är, folket bakom wikin jagar järnet för att hålla sig a jour, men ändå har vi listat massor med grejjer som inte är med.Hans E Magnusson;n258935 said:
Det tog några försök och omskrivningar av min FANTASTISKA beskrivning av spelet innan Google fattade vad i hela friden jag pratade om. De första försöken ledde ner i mörka hål på Flashback.luddwig;n258936 said:Du är så sjukt ambitiös wilper.
Nja inte riktigt. Apgudens tempel kom i tryck och pdf på drivethru i augusti 2016, så det är ju mer än ett år sedan. Djävulen i kryptan kom dock i november så det ryms ju inom det gångna året.luddwig;n258943 said:Robert Jonsson släppte Under ytan volym 1 till GothCon. En ny bok men två gamla konventsäventyr i. Sedan får Terje, Murderhobo eller någon annan med koll rätta mig om jag har fel men visst ligger även de hittills utgivna äventyren till Svärd och Svartkonst på 2017?
Och grottkräls-tävlingen!terje;n258954 said:Nja inte riktigt. Apgudens tempel kom i tryck och pdf på drivethru i augusti 2016, så det är ju mer än ett år sedan. Djävulen i kryptan kom dock i november så det ryms ju inom det gångna året.
Njaäe... De är svenskägda i och med att Paradox äger dem, men så länge White Wolfs huvudkontor ligger i USA, och författarna företrädesvis är amerikaner, så ser jag det som ett amerikanskt förlag. Lite som att jag betraktar Dice som en svensk spelutvecklare fastän de ägs av EA.Magnus Seter;n259006 said:Asså en sak slog mig i och med att Arfert postade.
White Wolf är ju också svenska nu ... eller hur? Så då ska väl de räknas som svenska producenter?
Tant Ragnar;n259009 said:Njaäe... De är svenskägda i och med att Paradox äger dem, men så länge White Wolfs huvudkontor ligger i USA, och författarna företrädesvis är amerikaner, så ser jag det som ett amerikanskt förlag. Lite som att jag betraktar Dice som en svensk spelutvecklare fastän de ägs av EA.
Åhå, där ser man. Ja, i så fall skulle även jag betrakta dem som svenska. Där lär man sig också att man inte alltid kan lita på wikipedia....Big Marco;n259055 said:WW:s högkvarter ligger i Stockholm (ca femtio meter från där jag jobbar), och alla kreativa beslut och ledningsstyrning är från Sverige så jag skulle nog klassa dem som svenska.
Korrekt. Där sitter jag nuförtiden.Big Marco;n259055 said:WW:s högkvarter ligger i Stockholm (ca femtio meter från där jag jobbar), och alla kreativa beslut och ledningsstyrning är från Sverige så jag skulle nog klassa dem som svenska.
Jobbar du på White Wolf/Paradox?Arfert;n259304 said:Korrekt. Där sitter jag nuförtiden.