Nekromanti Har någon erfarnehet av Älvcon?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Undrar jag. Jag belv inbjuden att spelleda Starchallenge och jag har inte hört talas om avsändaren tror jag Gamers Guild. Där kommer Qairos Games och spelleda ett av sina spel som jag aldrig hört talas om: Pompedia. Konventet körs i samband med Svenska Missionskyrkan. Nån som har koll på Qario, Gamers Guild, varit på konventet?

Arfert

Facit
Ingen aning, men jag ska dit, också inbjuden. Vill de spela Fantasy! så ska de få det!

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag är osäker, tror itne SC är ute tills dess vilket iofs inte spelar roll, det är mer andra faktorer som stryper men jag kanske kör eftersläppet.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Gamers Guild är en gammal spelförening från Stockholmsområdet, de gav ut fanzinet Argus för länge sedan.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Det var jag som skickade inbjudan.

Tror inte det är någon forumit som har erfarenhet av ÄlvCon, då vi bara arrangerat det 2011. Då annonserade vi inte heller ut evenemanget till "allmänheten".

ÄlvCon hålls i oktober i Älvsjö och är som sagt en samproduktion tillsammans med bl.a SMU (deras distrikstungdomshelg) i Stockholm. Många av deltagarna är icke- eller nybörjarspelare. Tanken är att vi på ett enkelt sätt ska nå många nya ungdomar som kanske inte kommer i kontakt med rollspel annars. De ska helst spontant kunna diskutera, sitta med, eller provspela rollspel samtidigt som det erbjuds andra aktiviteter för de som inte är så hugade.

Vi valde därför ut ett antal spelkonstruktörer som vi tyckte verkade passa eventet i första omgången (Utifrån kriterierna "Nya", "Old School", "Indie" och "barn-/nybörjarvänliga" produkter - eller sånt vi helt enkelt var nyfikna på). Vi har även kontakt med några av nyckelpersonerna för det rollspel som idag bedrivs i kyrkans regi (Både Svenska kyrkan och Missionskyrkan).

Det finns dock fortfarande plats för både speltillverkare och spelledare som vill delta, att hålla spelpass (i princip oavsett spel) och marknadsföra/sälja sina produkter. Det är bara att PM:a mig om intresse finns - helst redan den här veckan.

Det är fortfarande oklart om det finns plats (lokalmässigt) att bjuda in "vanliga rollspelare" (i.e. via WRNU). Förhoppningsvis kommer vi kunna ta emot åtminstone en del vanliga konventsbesökare.

För mer info om:
Gamer's Guild
QairosGames

Fråga gärna om ni har fler funderingar!

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook

johoohno

Warrior
Åh, gamla Gamers' Guild är tillbaka! Var medlem där när det begav sig för en sisådär 15 år sedan. På den tiden hette konventet FrunCon och föreningen huserade i Fruängen.

Björn Kauppi

Veteran
FrunCon rockade! Det var där jag fick andra plats i SpaceHulk som rookie och där det serverades köttbullemackor med rödbetssallad. Agge och lill-Agge var två alster föreningen publicerade, samt ett otal konventäventyr.