MattiasLejbrink
Swordsman
Det går ju som bekant sedan ett år (EDIT: jag menar "ett antal år") tillbaka en trend att spela och producera spel som det gjordes förr, en trend som jag själv med glädje är en del av. Nu slår det mig dock att mer och mer av det som produceras explicit eller implicit som old school i själva verket är ganska modernt. Det jag tänker mig som "förr" är något i stil med rutade kollegieblock där man gör sina egna hemmabyggen och ganska fula teckningar, man skapar fansin som lämnas hand-till-hand och bygger terräng genom att måla stenar och klippa papp.
Nu går trenden på spel som aspirerar på att vara old school mot snyggare och snyggare produktioner. Raggi marknadsför som en PR-chef från Stureplan med "snart är lagret slut", reapriser till höger och vänster och ständig reklam i sociala medier. Blue Medusa och Red and Pleasant Land är så snygga och välproducerade att ögonen blöder. Zak S säger själv att man måste ha "art on every page" för att sälja. Raggi är uttalad i att han vill försörja sig på rollspel. Produktions-processerna är proffsiga distributionen till butiker felfri.
Det är också bröst och könsorgan överallt, något jag inte alls minns från förr.
Jag tycker att det är väldigt bra, men jag tycker inte att det är som förr. Så jag tycker att begrepp som old school är utdaterade. New school?
Nu går trenden på spel som aspirerar på att vara old school mot snyggare och snyggare produktioner. Raggi marknadsför som en PR-chef från Stureplan med "snart är lagret slut", reapriser till höger och vänster och ständig reklam i sociala medier. Blue Medusa och Red and Pleasant Land är så snygga och välproducerade att ögonen blöder. Zak S säger själv att man måste ha "art on every page" för att sälja. Raggi är uttalad i att han vill försörja sig på rollspel. Produktions-processerna är proffsiga distributionen till butiker felfri.
Det är också bröst och könsorgan överallt, något jag inte alls minns från förr.
Jag tycker att det är väldigt bra, men jag tycker inte att det är som förr. Så jag tycker att begrepp som old school är utdaterade. New school?