Nekromanti Har tråkigt... Kan ni skriva

Tarill

Warrior
Något i stil med han som red i sporrsträck, smälde in i en gren med huvudet, knäckte nacken och dog.

Spelaren blev lite små sur när hans 6 uppdrags gubbe gick och dog så han fick göra en ny...jag mös bara i min egenskap av SL...

Kwarzim

Veteran
kommer inte på några roliga(än men snart) *tänker så det knakar*

jo just det, det var ju så att vi var på Takalorr där möte vi en orm(boa orm) den bet min lönmördare i bröstkorgen, jag fick 42 i skada! Sen när ormen var död så skulle mina "kompisar" hjälpa, en alv som var trolkarl lade nån formel på en tiraks svärd, sen skulle de bränna igen såret. Det slutade att jag nästan dog, exat summa på dödsslaget!

(jag vet att jag är dålig på att berätta, 1 i berättar konst)

DAKRilla

Hero
Tja, man brukar ju säga att skadeglädjen är den enda sanna glädjen, men jag tycker nog att en död som denna låter lite väl trist. Faktiskt.

Tarill

Warrior
För spelaren var det väl ett gigantiskt antiklimax...så kan det gå när man fummlar...

Baron Marak

Swordsman
Skulle väl vara den gången då jag spelade med min kvinnliga RP och jag var helt inne på att ge snabba svar med bra kvalitét för att förvirra SL lite grann samt att slippa alla jobbiga personer som drällde. Det var en hel del bråk både inom äventyrargruppen och med de tiraker som höll till invid oss.
Det var så att en viss livvakt vid namn Leon blev upprörd och for iväg. Detta väckte stor uppståndelse och frågan "Vad tog det åt honom?" dök upp. Det hängde bråk i luften och jag bestämde mig för att ge ett kvickt svar. Men som alla vet så är hastverk lastverk och jag fann mig i att svara:
"Han har...Ehrrrmmm... Missat sin födelsedag... *host*"
Inte precis det bästa då födelsedagen passerat för ett långt tag sen men det var det enda jag kunde komma på vid tillfället. Det är väl något av en klassiker det uttrycket nu.
Fast likt alla andra citat så är det svårt att förstå andras. Men jag känner för att bidra med någonting och koppla av från kemi-skrivandet ett slag.

Zippo

Veteran
Jag har själv fått slagits mot en troll med några RP. Allt slutade med att trollet dog och föll rakt över mig så jag knäkte näsbenet. De gjorde så jag fick 1- i PER. Så nu så har jag PER 8. Inte värst snygg. Men jag är en dvärg som tycker illa om kvinnor. Dom gifter sig med rika män för att få guld och allt(ska jag säga).

DAKRilla

Hero
Det är ju skillnad på vad som kan och bör hända (enligt ens egen definition alltså). Om du tycker att dylika händelser är intressant och passande i spelet så är det ju bara att köra på och strunta i mej totalt. Jag tycker bara att det är lite väl onödigt och taskigt mot spelaren med sådana medningslösa dödsfall. Det är ju nästan som att helt plötsligt, efter att den medelålderiga rollpersonen varit ute på en kortare joggingrunda, säga till spelaren: "Du känner hur en smärta först smyger in i ditt bröst för att sedan explodera i ditt hjärta, sedan faller du ner på marken och drar förgäves ditt sista andetag - Hjärtattack". Men det är ju jag det.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Sexuella spänningar

Jag brukar ha väldigt roligt åt sexuella spänningar. En spelare hade tex en rollperson, sanarialven Tenavron, som var väldigt sexualrädd, typen som alltid envisades med att, så länge han ledde sällskapet, inte låta kvinnor och män sova i samma hytter på båtfärder och dylikt. Hans egna amorösa känslor var ju inte heller överdrivet starka, men han hade en öm punkt - hans lärling, också hon en sanarialv, och en manipulativ liten sak. Tenavron var en framstående magus inom magikerhuset Cuvri'an, och höll ju ganska hårt på disciplinen trots allt, men Certani, som hans lärling hette, upptäckte snabbt att hon kunde få vissa...förmåner...gentemot de andra lärlingarna i huset genom att helt sonika attrahera, och genera, Tenavron en aning. Och hon var bra på det. Klassikern blev väl kommentarer i stil med 'vad varmt det är här inne', och så knäppte hon upp ett par blusknappar och blev lite närgången. Det brukade räcka för att övertala Tenavron till det mesta ;-)
Men det kunde gå för långt, också...till slut blev han så tänd på henne att han tvingades erkänna det för sig själv, och hon kunde själv överdriva ibland. Som när Tenavron behövde låna en kniv, och hon drog upp kjolen för att komma åt en kniv hon av någon anledning fäst på låret, och lånade honom den. Till sist fick Tenavron göra ett tappert försök att tala med henne om saken och läxa upp henne, och det var sådant han drömde mardrömmar om, med sin totala sexualskräck. Ni kan ger på att det var roligt...

Sedan hade Tenavron en syster som var kiriyaalv, Alendrian hette hon, och hon var av det mer frigjorda slaget. Hon var inte direkt kladdig eller så, men hon blev förälskad ibland, och sådant hade Tenavron, som överbeskyddande sexualrädd storebror, svårt att smälta. Han försökte hålla sin syster i strama tyglar, men det gick ju givetvis inte, och han fick låta henne hållas. När hon slutligen blev gravid ihop med en av Tenavrons kollegor, som han avskydde, och dessutom insisterade på att föda barnet, blev Tenavron så arg att han slutade prata med henne. Han kunde inte hantera situationen överhuvudtaget, än mindre sina egna känslor inför det hela, och det fick honom att svika sin syster när hon behövde honom och bara bemöta henne med kallt hat. Hon aborterade fostret till sist, och först då pratade han med henne igen. Trots att han sårat henne väldigt var hon inte sen att förlåta honom, hon förstod honom långt bättre än han själv gjorde, även om han aldrig skulle inse det, men som så ofta i kampanjen tog det honom lång tid att förlåta sig själv.

Senare blev Alendrian involverad i ett triangeldrama sedan hon legat med Tenavrons bästa vän, Tethorahil (annan rollperson), som redan hade en älskarinna, och barn med denna. Tethorahil blev som vanligt självdestruktiv och anklagade sig själv, medan Alendrian som vanligt bara ville vara vän med allt och alla - inklusive Tethorahils flickvän, vilket resulterade i en rejäl örfil från denna. Det var nog enda gången som Alendrian faktiskt förtjänade att få stryk...den gången svek Tenavron henne inte, dock, utan tröstade sin olyckligt förälskade syster, även om han påpekade för henne att det faktiskt finns gränser för hur naiv man bör vara - att förvänta sig att någon man nyss svikit grovt genom att ligga med dess dotters far ska förlåta en omedelbart är att vara överdrivet optimistisk, trots allt.

Alendrian blev mindre lättsam senare, när Tenavron blev besatt av en demon han själv frammanat och försvann. Då fick hon i sanning lära sig hur grym världen kan vara...

Men det är en annan historia, och som min nuvarande kampanj ser ut...ja, det är nog inte omöjligt att Alendrian får återse sin bror någon gång. Det får tiden avgöra.

- Ymir, nostalgisk ikväll

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: puckad syskonfråga.

Om en sanari först gör barn med en annan sanari och sedan med en kiriya så borde det väl gå bra. Då har syskonen dock bara en gemensam förälder. Frågan är bara hur vanligt det är...

Blippe

Warrior
"Du känner hur en smärta först smyger in i ditt bröst för att sedan explodera i ditt hjärta, sedan faller du ner på marken och drar förgäves ditt sista andetag - Hjärtattack".

Kan inte tänka mig ett bättre straff för att rollpersonen trots medikus ständigt upprepade varningar fortsätter supa som ett svin, äta alltför fet mat, idka älskog med allt som rör sig, röka värre än en milare samt alltid förstöra spelledarens noga planerade intriger och planer. :gremwink:

Ymir

Liten kantbaron
Re: svar på syskonfrågan

Tenavrons mor var kiriyaalv, hans far var sanarialv, som förlorat en hel del av sin prestige då han gifte sig med kiriyaälvan, som dessutom var väldigt mycket yngre (vi snackar sekler) än han själv. Tenavron och hans syster hade således båda släktenas blod i sina ådror, men hade valt att identifiera sig med varsin stam - Tenavron kände mer samhörighet med sanari och deras ideal, även om han hade klara kiriyadrag, medan Alendrian hade fått väldigt dåliga erfarenheter av sanarialvernas eviga prestigjakter och pennalism under sin uppväxt, och helst ville avskärma sig från deras stam helt och hållet. Så hon använde matronym och allt, för att helt slippa känna sig som en sanarialv.

För övrigt irriterar jag mig på den i mitt tycke föga trovärdiga uppdelningen av sanarialliansens alver, och har därför luckrat upp den lite - såsom i äktenskapet ovan. Att alver får barn med alver från andra stammar är alltjämnt ovanligt eftersom stammarna är så djupt rotade på bestämda platser i sanarialliansens samhällshierarki, men det förekommer, och då får avkomman självfallet egenskaper från båda stammarna. Stammarna har således blivit mer och mer lika varandra under årtusendena, en utveckling som fortsätter än idag. I slutändan lär de bli en och samma stam, till sist.

- Ymir, som nästan lät en henéaälva föda en thismalvs barn. Det hade i sanning varit något unikt...

King Kromm

Hero

Om en sanari först gör barn med en annan sanari och sedan med en kiriya så borde det väl gå bra. Då har syskonen dock bara en gemensam förälder. Frågan är bara hur vanligt det är...
Tja, om jag inte svamlar helt så byter inte alver livspartner?? Jag har fått för mig det, även om jag nu e allt annan än välbefaren i alvkunskap... som har visat sig tidigare!

Ymir

Liten kantbaron

Varför skulle de inte kunna byta livspartner?

Men de flesta barn tillkommer ju i alvernas ungdom, då de helt sonika knullar runt. Och då är det ofta många år kvar tills de överger de tillfälliga förälskelserna och finner sig en mer permanent livskamrat.

- Ymir, som spelat och spellett många kampanjer med alver som huvudpersoner

King Kromm

Hero

Du har säkert rätt, och ja, de eklart de kan byta livspartner, men jag har ju också för mig att jag läst någonstans att dom "ofta" gör det, eller flera gånger kanske är bättre formulering, delvis pga av sina långa liv... eller nått.

King Kromm

Hero
Jag hade nog hellre talat med spelaren avsides och get honom ett försök å bättra sig, om han vägra så hade han mystiskt kunnat försvinna mellan två spelmöten efter som han då inte är välkommen, kanske får han komma tenacka senare, om han då vill bättra sig!

Jag gillar inte å "straffa" spelare!

Krille

Super Moderator

"Tja, om jag inte svamlar helt så byter inte alver livspartner??"

Det är skillnad på livspartner och älskare. Livspartnerskap är ett förnufts- och vänskapsbaserat förhållande mellan två personer, som hoppas att stå ut med evigheten ihop. Älskarskapet är helt och hållet baserat på hormoner och stormiga känslor. Det är två helt skilda sorters förhållanden. Det är inte ovanligt att ett livspartnersskap tillfälligt avbryts för att den ena livspartnern får ett stormigt anfall av hormoner och blir förälskad i någon. Det är liksom en del av den alviska naturen, så man brukar acceptera det. Det ses inte som otrohet, och om inget exceptionellt händer så brukar livspartnerskapet återupptas efter något kvartssekel eller så.

King Kromm

Hero

Även om jag hade lite fel så va jag inte ute å cykla denna gången då! kanske borde man läsda igenom alv-boken igen... verkar ju som om man glömt de mesta, helt eller delvis!

Njo, dom kan mycketväl bryta ett livskamratskap.

Det troligaste öär dock att ett par livskamrater håller ihop, men de flesta träffar tillfälliga älskare/älskarinnor vilket ses som helt OK, och det är cokså därifrån barn kommer mest