Nekromanti Har tråkigt... Kan ni skriva

Tarill

Warrior
Sådana händelser är inte alltid passande, beror helt på vilken stämning man fått av det som hänt tidigare under spelandet. Vissa små föändringar i spelarens spelstil hade fått till följd att han bara ramlat av hästen, skadat sig lätt och troligtvis blivit infångad och det hade lett till fritagnings försök av de andra spelarna osv, osv...

zuntona

Swordsman
Händer då och då att "vissa" kan drabbas av lite olika trevliga sjukdomar. En som kom över lite droger fick stort problem då han blev beronde men inte kunde få fram mer.

Gibbon

Veteran
skulle ju kunna smacka dit min bakgrundshistoria till min karaktär så du fick nått att göra... men den e så lång. så jag skiter i det. dessutom skulle ju janne bli sur då jag snott en del grejjer från hans böcker om tempelriddaren Arn. jo men vafan jag gör väl det... men skvallra inte för janne bara.

Kitzune

Swashbuckler
men skvallra inte för janne bara.

Varför skulle man det? Dessutom tror jag inte han har
copyright på en historisk person, bara det han skrivit själv.
Får väl läsa igenom bakgrundshistorian då och se om det är
något du snott :gremwink:

/Alexander Gyhlesten

G

Guest

Guest
Själv är jag rollspelare för en ganska konstig spelargrupp. En dag då den jargiske köpmannen Marius skulle ta upp n tjej till rummet hade en ganska ung sjöman gått in i jargierns rum för att "låna" hans svärd då han hörde Marius försökte han gömma sig i garderoben men han fumlar och ramlar på en ringbrynja på vägen dit. Marius blir så klart riktigt förbannad och sätter efter den flyende sjömannen halvnaken ut ur rummet och försöker slå honom men då kommer den massive kraggen Araman och lyfter upp de bägge två och ryter åt dem så att de inte vågar bråka någonsin mer när Araman är i närheten

Millencolin knäcker!

Tapio Goron

Veteran
Du gillar inte att bestraffa spelare säger du?
Jag vet en person som tydligen njuter av att göra livet så j*vligt som möjligt för sina RP´s, nämligen våran SL. I 9 fall utav 10 förlorar man all packning under ett uppdrag/äventyr, ibland flera gånger om i samma äventyr, och då menar jag ALLT! Häst, svärd, pengar, tvålkopp, ALLT!

Sen ska vi inte börja prata om hans temperament...

Snacka med honom då!

Själv gillar jag inte heller idén med att bara ta allt ifrån RP, man bör ge sina spelare en ärlig chans. Men om äventyret verkligen inte fungerar med RP:s packning så får man hitta på något annat. Man kan frysa RP:s tillgångar till exempel. Typ: RP ska göra ett äventyr i en stad och kommer med både det ena och det andra som skulle göra äventyret för lätt. När RP ska passera stadsvakten så råkar vakten vara lite sur, och tvingar alla RP lämna ifrån sig packningen (som de får tillbaka när de lämnar stan).

Mvh Victor Palm...

...Som inte gillar att sno saker ifrån rollpersonerna.