Nekromanti Harry Potter äventyr?

Lightshy

Hero
Rowling är väl den förste författaren som tjänat över en miljard på sitt skrivande. Så behov av licenspengar känns inte så akut...

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Lightshy;n217378 said:
Rowling är väl den förste författaren som tjänat över en miljard på sitt skrivande. Så behov av licenspengar känns inte så akut...
Exakt!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Minns jag fel, eller ogillar Rowling även t.ex fanfic? Hon verkar överlag ha en ganska i mina ögon endimensionell syn på sitt fiktiva universum, där ingen plats finns för alternativa versioner eller överhuvudtaget verk som inte är kanon. Har för mig att jag läste en rätt förvirrad intervju/text nån gång där hon antydde att hon skulle behöva ta hänsyn till vad andra hittat på, typ...

Samtidigt verkar hon ju inte ha något alls emot att det till exempel finns två Hermiones (med olika hudfärg), eller att handlingen skiljer sig mellan böcker och filmer. So that's weird.

cogitare

Swashbuckler
Rowling är inte den ende. Ursula K. LeGuin har också fått propåer om att göra rollspel baserat på övärlden (earthsea) men har sagt att hon inte är intresserad av det. Vet inte om LeGuin har åsikter om fanfic och sånt också. Googlar man kan man säkert hitta någon skrivelse där hon förklarar sitt ställningstagande, jag tror iaf. att jag läst det vid något tillfälle då jag satt och funderade på att köra något äventyr i den settingen.

Cog.

Bolongo

Herr Doktor
Ett figurspel är en annan grej, det finns ju gott om brädspel om Potter redan.

Rollspel är antagligen en röd flagga därför att det innebär berättande på ett annat sätt, hon tycker nog det är för likt fanfic.