Nekromanti Harry Potter IV [SPOILER]

Cohen

Swordsman
Re: wt...?

Öm... Åtta?? Jag inser att jag med detta inlägg uppnår toppen av besserwisserhet, men var fick du den siffran ifrån egentligen? Han förlorade makten när Harry Potter var ett, återfick sin kropp när Harry Potter var 14...

Ursäkta, jag tänkte på annat när jag skrev.
Det ska förstås vara 14(13?)

Ömm... Nej det är han inte.

Nära nog. Han är åtminstonde väldigt ormlik. Att använda ormar som livsuppehållande system sätter spår.
Några exempel:
...a man, tall and skeletally thin.
...whiter than a skull, with wide, livid scarlet eyes and a nose that was as flat as a snake’s with slits for nostrils
Tall, thin, and black-hooded, his terrible snake -like face white and gaunt, his scarlet, slit-pupiled eyes staring

Cohen

Swordsman
Jag tycker inte att han ser ett dugg ond ut. Wormtail ser ondare ut än han. Och med tanke på omständigheterna(och övriga rollistan) skulle jag klassa honom som innehavare av ett fullt normalt utseende. Men det kanske bara är jag.
Iofs skulle han passa bra som normal kille, men det skulle inte bli mer skrämmande för det.
Dessutom kan du inte skylla på filmen. Han ser ut ungefär så där i böckerna också.

....läderkläder?

Jambu

Swordsman
Re: wt...?

Nära nog. Han är åtminstonde väldigt ormlik. Att använda ormar som livsuppehållande system sätter spår.
Jovisst, jag ville bara klargöra att han faktiskt inte var bokstavligen delvis orm :gremcool: (om man bortser från hur han hållit sig vid liv i x år)

Jambu

Swordsman
Indeed.

En annan sak jag vill klaga på är Barty Crouch Seniors död. I filmen finner Harry hans kropp (om jag minns rätt) och springer till Dumbledores kontor för att berätta (eller nåt sånt...) själva händelsen överglänsas dock utav något annat som jag vid tillfället inte tyckte verkade lika viktigt som att en högt uppstående man inom ministeriet blivit mördad på skolområdet. Eller, ja det kanske snackades mer om det off-camera, men när man ser filmen så vet man inte ens om han är död eller inte!

//Jambu, upplyser de ofrälsta

Gastono

Hero
Nej, där var det lite konstigt.
Och varför fick man inte se quidditch världsmästerskaps matchen (jag/någon har redan sagt detta va?) :gremlaugh:

Nu har vi klagat ordentligt, men man måste också ge LITE credit för den kunde varit värre (nästan) :gremwink: