Nekromanti Harvest [Mörsa aliens-spel][Länk][Tävling]

Foggmock

Myrmidon
Det här spelet kom tvåa på Swedish Games Awards i kategorin "Bästa PC-spel". God tvåa, vinnarspelet var riktigt najs. Av alla utnämnda vinnare var det bara det här spelet som gick att dra hem och testa.

Spelet finns på http://www.fz.se/filer/archive.fz?id=3235, tar cirka 3 meg och är anledningen till att jag sitter uppe såhär sent. Det går ut på att skydda sin bas mot de ständiga alieninvasionerna (lite som "tower defense"-varianter), och det gör man genom att samla mineraler, skapa energi och bygga försvarstorn. Låter det enkelt? Du misstar dig.

Hittils har jag klarat mig till Threat level 45. Vem blir först att klå mig? :gremsmile:

Sodivra

Champion
58, mwaha!

Och det var på håret!

Jag tror att det ligger mycket i att bemästra allokeringen av energi till fronterna, och alltid hålla mineralindustrin i gång...

Foggmock

Myrmidon
Ditt as. ;)

Wow, du har verkligen bemästrat spelets essens... :p

När jag spelade fann jag det dock inte lika kritiskt att omdirigera energin, tornen kan ju skjuta så länge de har lite energi (jag tror inte de gör mer skada om de är fulla, men jag vet inte) och det var sällan något torn var utan energi när jag spelade.

Sodivra

Champion
Nu är jag på Threat Level 75, men jag har också 1 FPS, så jag vet inte om jag orkar spela klart det. :gremtongue:

Det var helt klart framgångsrikt att spela aggressivt, ständigt prioritera att sätta mineral miners på nya ställen. Nästa gång kanske jag testar att spamma flera på samma ställe också. Jag diggar verkligen spel där man ständigt måste expandera och ta för sig för att överleva, men samtidigt försöka att inte sträcka sig tunn.

Åh, och en sak som jag gömde skriva i mitt förra inlägg: Det är jäkligt tufft att det är så enkelt för en erfaren spelare att fatta vad som ska göras och hur man gör det. Imponerande.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Äh, det blev ju trist rätt fort. Först fick jag spö för att jag inte spelade tillräckligt aggressivt. Sen insåg jag att ungefär vid nivå 30 blev det tråkigt. Det händer ju inget nytt, bara samma lunk: bygg mineralutvinnare, bygg kanontorn, bygg energitjofräser, repetera. Det finns inga strategiska eller taktiska val, bara ett mekaniskt upprepande.

Spelet får mig att tänka på ett annat resurshanteringsspel i realtid, The Settlers. Det spelet hade dock fler utmaningar och valmöjligheter.

Dewil