Något ärkenypon har lagt upp en sajt som heter "bokrecension.se", (tänker inte länka till fanskapet, no way). En sajt för bokrecensioner är förstås en himla bra idé. Problemet är sättet man gjort det på: istället för att lägga upp recenserade böcker har man lagt upp, typ, ALLA boktitlar i hela världen UTAN recensioner. Sen är det fritt fram att recensera för den som vill. Så vad är problemet? Jo, när jag googlar efter recensioner på en bok, så får jag ofelbart upp minst tio träffar på bokrecension.se, som alla innehåller en TOM recension!!! Blotta existensen av det här fanstyget till sajt gör att det blir ett helvete att hitta bokrecensioner, eftersom de cloggar upp varenda sökmotor med sinna TOMMA recensionssidor! Gaahhh!!!
Jag mailade en administratör på sajten och påpekade att deras sajt faktiskt försvårar oerhört för den som letar efter bokrecensioner. Jag fick ett förvisso artigt men totalt intetsägande svar. Ärligt talat, vad gör man åt sådana här nätvandaler?
Ja, och om någon känner till en RIKTIG sajt med bokrecensioner får ni förstås gärna tipsa mig.
/Sax, grinig
Jag mailade en administratör på sajten och påpekade att deras sajt faktiskt försvårar oerhört för den som letar efter bokrecensioner. Jag fick ett förvisso artigt men totalt intetsägande svar. Ärligt talat, vad gör man åt sådana här nätvandaler?
Ja, och om någon känner till en RIKTIG sajt med bokrecensioner får ni förstås gärna tipsa mig.
/Sax, grinig