Nekromanti Hatar inte ni...?

Balderk

Swashbuckler
Vad var det för nytta att skriva det där?! ANT

Väldigt onödigt... Särskillt när han läser forumet och allt...

/Balderk

Sadaigh

Swordsman
Re: Att vara snäll. [Pretantiös amatörpsykologi]

Asåå, du ville inte vara ojuste? Tycker du inte att det är det om du skriver ett fett inlägg och lägger upp det här ? =/

Sodivra

Champion
Jag?

Det var ju Glomer som "inte ville vara oschysst." Okej, det ville inte jag heller, men det var hans formulering..

Menar du att jag är oschysst då? Jag får väl utgå från det, eftersom du svarade på mitt inlägg.
Det var inte mitt uppsåt iallafall, eftersom mitt uppsåt var att uppmuntra Glomer's spelgäng att tänka efter varför dom tyckte illa om Triber. Kanske skulle det kännas lättare efteråt om dom gjorde det, och ifall man får igång en konstruktiv dialog så blir det nästan säkert bättre på något sätt iallafall.
Du får gärna specifiera dig. Menade du mig, och isåfall, vad var fel i mitt inlägg?

Glomer

Veteran
Re: Jag ställde en enkel fråga om...

Jag ställde en enkel fråga om vad jag skulle göra, och allt jag får är kritik...

TACK <--- Ironiskt

Krille

Super Moderator

"Jag ställde en enkel fråga om vad jag skulle göra, och allt jag får är kritik..."

Kritiken tror jag till stor del beror på att du namngav en viss person i samband med det du visade missnöje med. Hade du låtit bli det så tror jag inte att det hade blivit lika mycket folkstorm.

Sodivra

Champion
Återigen.. Jag?

Är det JAG som har sagt något dåligt nu? Jag får väl anta det, eftersom du svarade på mitt inlägg.

Som sagt, jag försökte inte framstå som en viktigpetter, även om jag säkert gjorde det för många, utan jag försökte förstå vad som var problemet, mer precis, och jag gav ju faktiskt till och med råd och lite tröstande uppmuntran..

Du kanske blev lite förvirrad. Din replik skulle här vara det utvecklande jag frågade om. :gremwink:
Äh, nu låter jag kanske lite retsam, men jag kunde inte låta bli. Hehe. Nåja, ifall du vill ha hjälp med det här så föreslår jag alltså att du utvecklar din frågeställning (så som jag skrev) så att jag kan diskutera det med dig. För det ville du väl?

Jodå, mogge
Frågan var enkel, men svaren var inte några svar? Och missar gör vi väl alla, även om det här var en lite grövre så'n. Så farligt som många skriver är det inte..... :gremcrazy:

Morgoth

Swashbuckler

Jodå, mogge
Frågan var enkel, men svaren var inte några svar? Och missar gör vi väl alla, även om det här var en lite grövre så'n. Så farligt som många skriver är det inte.....

Aaargh, det säger sig väl självt att frågan måste ha varit konfunderande, eftersom hälften av svaren är stora frågetecken och andra halvan är utskällningar eller i mindre utsträckning tips. Glomer har bland annat inte svarat på hur Tibers inkräktande manifesterar sig, eller ens reflekterat påståendet att Tiber skulle kunna läsa posten och ta illa upp. Därför drar jag slutsatsen att Glomer är otroligt pressad eller helt enkelt lat. Är han det förstnämnda är det bara bra att pressa honom lite till, jag har ju ett rykte att leva upp till (se nick). Är han det andra så... tja, då förtjänar han ingen sympati.

Nä, riktigt så farligt är det inte. Jag erkänner att jag helt enkelt förmodade att han var lat, men sedan uppmärksammades jag om möjligheten att han kanske bara var pressad, så det är ingen fara, jag är fortfarande er gosige lille

/Mogge, som ber om ursäkt för alla möjliga missförstånd, sådana har vi haft nog med i den här tråden

Just det ja
"Förmodade att han var lat"...
är inte det lathet från din sida, Mogge? :gremwink:.
Men visst, han kanske inser att han har gjort ett misstag (genom att kasta ut Tribers namn) eller så vet han kanske att personen i fråga inte är ute så mycket och tittar? Men cut him some slack. 13 bast , Cheezes.... Man är inte bäst då (heller)

Morgoth

Swashbuckler
Nej, jag låter inte dig få sista ordet!

Just det ja
"Förmodade att han var lat"...
är inte det lathet från din sida, Mogge?

Kanske det, men det får han leva med. :gremwink:

Men visst, han kanske inser att han har gjort ett misstag (genom att kasta ut Tribers namn)

Ingenting han har erkännt, isådanafall.

eller så vet han kanske att personen i fråga inte är ute så mycket och tittar?

Ingen ursäkt, direkt?

Men cut him some slack. 13 bast , Cheezes.... Man är inte bäst då (heller)

Var det där menat som en pik? ô.o

Re: Då får du nog allt kämpa

Men å andra sidan så kanske det leder till en bättring för nämnda spelare?
Ingen som tänkt på det? Även om ingen gillar att bli uthängd offentligt, så kan det leda till positiva resultat
Rättstavning erkänt heter det, inte erkännt :gremgrin: Rättstavning
Näe Mogge, inte någon pik, utan att man gör misstag och missar i hela livet, eller missbedömningar och felaktiga avvägningar, och är man yngre så är det lättare att göra förhastade beslut. (fast långt ifrån alltid dock.

Morgoth

Swashbuckler
Ärekrigruvillha?

Men å andra sidan så kanske det leder till en bättring för nämnda spelare?
Ingen som tänkt på det? Även om ingen gillar att bli uthängd offentligt, så kan det leda till positiva resultat

Hurdå?

Rättstavning erkänt heter det, inte erkännt Rättstavning

Du har just gått förbi testet helskinnat. :gremtongue:

Näe Mogge, inte någon pik, utan att man gör misstag och missar i hela livet, eller missbedömningar och felaktiga avvägningar, och är man yngre så är det lättare att göra förhastade beslut.

När tänker du sluta behandla Glomer som ungjävel och börja behandla honom som människa?

Balderk

Swashbuckler

Allt du har fått som svar har inte varit skäll! Eller jag uppfattade mitt inlägg (länken) som att jag skällde iaf... Jag har som sagt erfarenhet av att spela med personer man inte gillar...

Den här och den Den här tråden kan kanske vara till liten hjälp... Även om den är fylld med våra egna (nu gammla) problem...

/Balderk... Lät dock andra protestera mot namngivandet av personen i fråga.

Edit: La till länkar

Såg också att jag nu skrivit 1111 inlägg! :gremcool:

Re: BOMbombombombombombombombombombom

Önskar att jag vore en ungjävel emellanåt :gremtongue:.
Om man ändrar sig till en bättre människa eller rollspelare är upp till hur man är funtad, men en offentlig utskällning kan få folk att skärpa till sig istället för att ta det personligt. För det blir ibland fel om man säger saker och ting direkt till någon så blir båda arga åsså blir det handgemäng (eller väderkvarnsviftande) åsså.... Fast det är klart - kunde kanske PMat honom.
Kan ju hålla med om att det har skötts...osmidigt

Nemesis IV

Veteran
Re: Ärekrigruvillha?

När tänker du sluta behandla Glomer som ungjävel och börja behandla honom som människa?

Yngre personer är också människor... (jag hoppas i alla fall att jag är det...)

Men allvarligt talat, hur skulle samhället vara om man ställde lika krav på alla oavsett ålder?