Hej allihop, nu är jag inne! Jag studerar på dagarna, vanligtvis 10-17 och ibland längre, så dagtid är jag ytterst sällan online. Men nu är jag hemma och kan delta.
Har läst igenom de inlägg som kommit hittills, och ser två motsägelser om jag läst rätt:
Brynolf said:
Hur som haver, jag VET att arbetsrummet leder vidare, men är inte så säker på att jag vill gå ditåt om det inte är tvunget. Rökrummet låter roligare, då jag har något i min roll som möjligen kan göra nytta där.
Tyr said:
Äh, nu orkar jag inte vänta längre. Jag råkar veta att rökrummet ligger på vägen mot utgången. Så...
Brynolf säger att arbetsrummet ligger på vägen (långt ner på sida 2) ut härifrån, men Tyr påstår att rökrummet ligger på vägen ut (ganska högt upp på sida fem). Detta betyder antingen att en av dem ljuger, eller att vi alla har fått motsägande information. Men vilket är det?
Argument för att någon ljuger:
1. Vi verkar inte kunna rösta ut någon i detta spel, vilket gör att en upptäckt lögnare kan gå fri från repressalier. Vidare fortsätter denne lögnare att ha rösträtt och kan fortsätta påverka spelet rejält.
2. Om fienderna har en karta över huset kanske de vill leda oss fel från början. Säg att ateljén är ett centralt beläget rum, då kande lyckas få oss att irra iväg åt fel håll under flera rundor.
3. Innan fienderna vet exakt vad vi bybor bör har fått för kunskap och information är det svårt och riskabelt att bluffa på ett övertygande sätt.
Argument för att vi har fått missledande information om huset/rummen:
1. För tidigt i spelet för bluffande? Båda rummen ligger nära, om vi snabbt kan verifiera eller förkasta ett av alternativen så är lögnaren blottställd tidigt i spelet.
Överlag har jag svårt att tro att vi fått felaktig information, som ni ser kunde jag bara komma på ett argument i skrivande stund, och det är rätt svagt. I vilket fall som helst vill jag att Brynolf och Tyr reder ut detta så gott de kan. Under tiden tänker jag rösta för Arbetsrummet, vars ”äkthet” som utgång outades först.
Röst: Arbetsrummet