LJSLarsson
Hero
Allt som jag skriver från och med nu kommer vara som nervös/planerande byby/varulv igen. ;-)
Jag tog inte åt mig det minsta personligt av något någon sade, men jag hoppas verkligen att jag slipper den typen av flumtrams som det blev i slutet av förra rundan. Det är sånt som får mig att lämna hemmafester, gå från krogen och ibland till och med överge rollspelskampanjer för att jag känner mig så genuint ovälkommen.LJSLarsson;n346288 said:Khan skrev att det blev lite kaosigt i slutet av förra rundan, men sådant kan hända - särskilt när det är spännande och allas nerver är på helspänn. Det var ju ett ganska osäkert läge där i slutet med utspridda röster.
Väl att komma ihåg med varulvsspel, både IRL och online, att ibland kan saker och ting låta hårda, men det är absolut ingen som vill vara hård mot någon off. Nackdelen dock med forumsspel är att text alltid låter mycket hårdare än tal, så man får komma ihåg att ha en lite längre mental distans till allt som skrivs.
Jag tycker det låter rätt rimligt.LJSLarsson;n346204 said:Jag är grön, och om jag utgår från det verkar det orimligt att byborna både skulle ha en förmågehittare och en förmågeblockerare. Vad för überförmågor skulle få plats i ulvlaget med bara åtta spelare för att berättiga det? Men att det finns en hittare i gröna laget och en blockerare i röda laget är däremot mer rimligt. En blockerare i röda laget är ett roligt skydd mot väktare/siare, men om det finns andra roller (min) som både kan bli fel mål och hitta föremågeulven blir spelet mer roligt och balanserat.
Jag skall fundera och försöka bygga en teori om vem som är din ulvlakej, RasmusL, men du är från och med nu min huvudkandidat till hängning.
Röst: RasmusL
ochLJSL said:nu skall jag göra det mellanmjölkigaste och ulvigaste av av allt, tydligen, och åter vända mig till andra spelare",
Jag ser en ulv som är besviken över att ha blivit påkommen och försöker gröna sig genom att framstå som bitter och irriterad på påhoppen. Det kommer inte mycket substantiellt förutom det här inlägget:LJSL said:Mellanmjölk, enligt farmor Larssons recept:
...ochLJSL said:rätt samlad som ulvspelare
så skulle de inte vilja ta risker och sätta kumpanerna i extremerna rött/grönt. Den skulle spela försiktigt och lyssnande.LJSL said:Som ulv är det bara att ha is i magen
För att han hade claimat en förmåga, ulvarna har uppenbarligen förmågor, jag ser LJSL som ulv.Basenanji;n346319 said:Hörni, ni som har förmågor får ju gärna skriva något om varför ni använde förmågorna på just Person X. RasmusL får ju gärna förklara varför han använde sin förmåga på LJS tex.
För att han hade claimat en förmåga, ulvarna har uppenbarligen förmågor, jag ser LJSL som ulv.Basenanji;n346319 said:Hörni, ni som har förmågor får ju gärna skriva något om varför ni använde förmågorna på just Person X. RasmusL får ju gärna förklara varför han använde sin förmåga på LJS tex.
Var står det vilka som har pappa-mamma? Har vi sammanställt någonstans?Basenanji;n346319 said:Är Khan verkligen grön?
Ja. Eftersom spelet tydligen är mer komplicerat än jag först trodde (jag har hela tiden utgått från en väldigt traddigt setup med fyra bybor, två ulvar och en siare+ en väktare) så litar jag numera mer på vilka som har skrivit och försökt hitta ulvra. Khans reaktion på tramset i slutet på runda ett grönar honom väldigt mycket. En ulv hade väl bara garvat åt kalabaliken och gått därifrån. Så: Khan är grön, jag är grön och LJS är förmodligen grön pga förmåga.
Mamapapa-case
Varför skrivs det så lite om det här? Vad tycker ni om min roll? Hur ska vi hantera att tre personer tydligen har mamapapa? Är det Feu som vill göra det svårare/lättare att hitta ulvar genom att blanda in en ulv med de bybor som har förmågor? Jag är förbluffad över att det prtats så lite om det här denna runda.
Till sist,
LYCKA till byn
LYCKA till!
Har Khan verkligen skrivit och försökt hitta ulvar mer än någon genomsnittlig deltagare?Basenanji;n346319 said:Är Khan verkligen grön?
Ja. Eftersom spelet tydligen är mer komplicerat än jag först trodde (jag har hela tiden utgått från en väldigt traddigt setup med fyra bybor, två ulvar och en siare+ en väktare) så litar jag numera mer på vilka som har skrivit och försökt hitta ulvra. Khans reaktion på tramset i slutet på runda ett grönar honom väldigt mycket. En ulv hade väl bara garvat åt kalabaliken och gått därifrån. Så: Khan är grön, jag är grön och LJS är förmodligen grön pga förmåga.
Vimes gjorde ingen reveal förra rundan, vad pratar du om?RasmusL;n346320 said:Jävligt synd att vår potentielle väktare missade Vimpan, men hans reveal kom väldigt sent så det är väl förståeligt.
[Röst:LJSLarsson[/b]
Du svarade ju till och med på den!Sodivra;n346325 said:Vimes gjorde ingen reveal förra rundan, vad pratar du om?
Förstår att det var mycket för dig som kom in sent Sodivra men den här tyckte jag var ganska obvious! Om resten missade den så hoppas jag verkligen att ni går tillbaka och kollar igenom R1 igen, det är där vi hittar ulvarna!Vimes said:ä
a
a
j
s
!
r
n
i
r
g
e