Recca said:
Angående teorier om min eventuella odödlighet... Why (oh why?) would you do it?
tripp_trap said:
Risken för utröstning är helt riktigt noll, men jag menade att jag hoppas att inte skurkarna kan komma åt dig under rumsförflyttingsfasen. Vilket kanske är vettigt, hur stryper man ett spöke liksom?
Jag har tidigare gått ut med att jag är en powerroll och att jag fortfarande har kart-information. Det här gör mig till ett mål för ulvarna. Och du börjar fiska om att jag är bulletproof redan i runda 2!?
Så gör inte en bybo.
Oj, här dundrar vi på stortrumman rejält ser jag. Du måste förstå att jag tvivlar starkt på att din kartinformation används bäst enbart i din ägo. Alla kartbitar vi fått hittills har varit eller kan bli hjälpsamma, antingen i långa loppet om någon ljuger, eller för stunden genom att peka i rätt riktning. Mig veterligen har outandet av sådan kunskap inte skadat någon alls, jag kan förstås inte vara säker, men du har gett mig precis noll skäl att tro på att informationen i din omvårdnad.
Så motivera ditt hemlighållande med något mer matnyttigt än ”jag vet bäst”. Eller också repetera den frasen eller en variant på den en sista gång så ska jag släppa ämnet.
Recca said:
Utöver det har du alltså identisk information som Cassius/Vicotnik? Skulle vara väldigt intressant att verifiera detta; kan ni jämföra era informationer, tack?
Som jag ser det, Tripp_trapp, så är du mest röd av alla i nuläget.
Recca said:
Vicotnik said:
Recca said:
kan ni jämföra era informationer, tack?
Vilken del av informationen? All? Eller bara vad vi minns? Du får gärna vara mer specifik.
Jag vill ju helst att tripp-trapp säger först om hans information är "leder mot utgången" eller "leder mot hallen" eller motsvarande. Jag orkar inte dragga inlägg just nu men det här borde ju vara i ditt intresse lika mycket. Ni har ju enligt utsago identisk info och det tycker jag låter väldigt märkligt, helt enkelt.
Tripp_trapp först, hur lyder hans information (inga citat förstås men kontentan) - > så kan du verifiera om du har likadan information sedan, Vico.
När jag dessutom hittat en ganska klar scumtell på Tripp-trapp, i min åsikt så blir jag orolig. Om vi litar på Arvidos' information om att en utgång är falsk så måste vi ju ta det här på allvar. Ljuger tripp-trapp om sin information så kommer vi förlora, antar jag.
Min information säger att Balsalen ligger på vägen ut. Sen kan jag inte undvika att bli nyfiken på vad triggade din scumtell? Att jag ifrågasatte ditt hemlighållande av kartinformation? Att jag menade att du måste vara odödlig eller liknande för att kunna garantera att din information inte går förlorad?
Konrad Konvalj said:
Jag tycker att Cassius förklarade det hela bra, vilket jag har poängterat rätt tydligt i R2.
Din förklaring gav mig fortfarande inte ett svar på varför du inte valde att rösta åt samma håll som Cassie. Du fortsatte att tycka båda var lika bra.
Okej, mina motiveringar har svikit mig alltså. Låt mig då presentera dem igen fast i listform:
1. Tre personer (LJS, Korpa och Brynolf) hade outat information om Köket. Det fick mig att tro att Köket var viktigt. Jag tror fortfarande att det kan vara viktigt.
2. Huset är kanske inte helt logiskt uppbyggt, vilket mycket väl kunde göra att Balsalen ligger/låg i anslutning till köket. Det är till och med rimligt att Balsalen ligger nära Köket även i en logiskt strukturerad byggnad (Balsalen bredvid en matsal eller liknande).
Cassius själv verkade vad jag förstod enbart gå på följande punkt:
1. Balsalen ligger logiskt sett närmare Salongen än Barnkammaren.
Blev det begripligare?
Konrad Konvalj said:
Jag fetade det du kokat ner det hela till. Saken är den att de jag har på min gröna lista röstar tvärtemot vad du gör (alltså, gjorde) och Cassius var någon som du borde rösta lika som enligt mig.
Jag och Cassius drog uppenbarligen olika slutsatser om vår information, förklarat ovan.
Konrad Konvalj said:
Utöver det så finns det väl inte så mycket att dilla om. Du gillar tanken på att vi har eller kan hitta föremål att använda. Jag gillar det inte. Så här långt har ingen tagit upp en ficklampa för att lysa upp vägen eller använt sitt slagträ för att slå ut en ruta så att vi kan lämna det här skithålet.
Nej, min idé om att använda föremål tycks dö i rask takt.