Re: Återuppståndelsen!
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Som det är nu har jag satt en spelare på den grönare halvan. Kanske är värt att slänga ut en blänkare och kolla läget hur väl mina tankar fungerar. Brynolf, jag har tidigare brödsmulat dig något spännande. Hur uppfattade du det?
Det uppfattades och uppskattades, tack. Jag ser dig som grön.
Inget ni känner att ni vill dela med er av?
Tänkte också passa på att kommentera några av Konrads personutvärderingar, och lägga in mina egna synpunkter:
Konrad Konvalj said:
Brynolf är på den gröna sidan tack vare att jag har fått bekräftat att vi snackar samma språk. Nu kan ju det vara uppåt väggarna fel. Det räcker dock för mig att gröna Brynte den här rundan.
Som sagt ovan, dela gärna med er av detta grönande, skulle göra mig tryggare i alla fall, för en av er två ser jag också som relativt grön.
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh har inte visat några bruna tendenser. Känns dessutom väldigt säker på sin sak och har visat ett gott byboigt spel.
Från början fick jag dåliga vibrationer av Lu-kaazh, men har läst om en del inlägg av honom och håller nu med om att han känns okej.
Konrad Konvalj said:
Tyrsan har gjort fina kartor. Utöver det har Tyrsan spelat byboigt i mina ögon. Kartorna har kanske gett Tyr mer grön skimmer än han förtjänar, men det måste ju finnas fler gröna än orangefärgade så.
Tyr tycker jag inte har bidragit med så mycket nyttgiheter utöver kartona, vad jag minns i alla fall. Dem är extremt användbara, det håller jag med om. Men håll stenhård koll på hans kartor, vi får aldrig förlita oss blint på dem, särskilt när rummen blir fler och schemat blir mer komplext.
Konrad Konvalj said:
Cassie är ju den som är mest orange. Starten av spelet har smolkat ner honom en aning, men i ett senare skede har Cassius visat upp sin fina sida med tydliga tankar och sånt där.
Jag ger inte mycket för att misstag skulle bruna någon, även jag blev förvirrad av två personers ”död”, varav den ena knappt annonserades. Han är neutral i min bok.
Konrad Konvalj said:
Arvidos har gjort sina listor och har infon om att en utväg är felaktig. Korpa eller K.K har alltså fel information eller så ljuger någon. Alternativ 3 är ju att Arvidos kör med hittepå.
Arvidos har inte bidragit med något alls i mitt tycke. Han hade unik information (en av två utgångar är falsk) och det gör honom enkel att minnas som ”bidragare”, men deltar knappt alls i diskussioner. Inte helt bra.
Konrad Konvalj said:
Tripp har varit stabil men i mina ögon borde han sträva åt samma håll som Cassie eftersom deras information liknar varandras. Tripp har snackat mycket om att vi kan använda oss av föremål (exempelvis en nyckel) för att öppna en låst dörr. Det kan jag tolka som att han har en nyckel eller liknande som han kan använda sig av eller så är det en gissning eller så är det ett ulvtrick. Jag har ett föremål och det kan inte användas i huset på nått vis och de som outat sina föremål har inte direkt hjälpt till att fylla på Tripps tankar om att vi kan använd dom så. Njae.
Nu blir jag förbryllad av dig. Både jag och Cassius har diskuterat vår information och argumenterat om vilket nästa rum bör bli. Om du tycker något varit oklart, be oss förklara. Men det hela kokade i mina ögon ner på hur vi ser på huset. Jag är inte övertygad om logisk struktur kring rummen, och tyckte att tre personers påstådda kunskap om köket lät viktigt. Cassius verkade tro mer på att husets rum hör ihop någorlunda och att vår information därför passar bäst ihop med Salongen. Nu ser jag gärna att du kommenterar mer på detta, eftersom du tycker att det är intressant.
Vidare har jag lanserat teorin om föremålens användningsområden för att jag inte tycker att idén med att bara ha föremål för sakens skull verkar vettig. Men som jag också sagt är det bara en teori, med masssor av hål.
Konrad Konvalj said:
Recca är brun. DTF? Har vinstvillkor och sånt där. Snackar om spöken och är ett spöke. Vill inte plocka fram kartan. Är Granne med huset. Bör således sitta på mer information än oss andra slynglar som endast fått en rundvisning i huset. Inget riktigt bybospelande här för att försöka hjälpa oss att hitta ut direkt.
Jag vill väldigt gärna att hon släpper sin kartinfo. Jag ser absolut ingen anledning att sitta och trycka på den nu, annat än för någon självisk anledning, eller att hon ”vet” att hon inte kan dö eller liknande och att det därför inte är bråttom. Definitivt brun.
Konrad Konvalj said:
xyas. Baseballträ har jag fått fram. Har eftersökt fler saker men inte ens en reaktion på det. Vill att xyas skall rösta och visa vägen så som i R1 där det inte var nått snack om att det var Rökrummet som gällde.
Ja, ser gärna lite mer tankar från xyas. Å andra sidan är en icke-röstande, icke-pratande varulv rätt harmlös? Jag menar, genom att knappt prata eller rösta så kan han inte bidra till vår flykt, men han kan heller inte kasta grus i maskineriet. Det leder mig till att inte vara överdrivet misstänksam.
Konrad Konvalj said:
Vimes. Är inne och kör lite Vimes ibland. Dissar mina förslag, dissar att outa och tycker att vi skall göra saker och ting ordentligt. Typ dreva för en outning och så vidare. Gör inget åt det själv dock. Väldigt mellanmjölk för att vara Vimes.
Vimes är hal som en ål. Har ingen uppfattning alls om honom, vilket är en varningsklocka för mig.
Konrad Konvalj said:
Korpa. Är det nån som har felaktig info så är det Korpa. Kör sitt race med outningar som inte ger mig något trots att jag försökt göra det klart att det skall kunna gå att sätta en ulv eller tre i klistret genom outningar. Det finns mer att jobba på än kartinfo säger jag.
Jag ställer mig neutral till Korpa. Jag tror för tillfället på hans kartinformation, men kan bara backa upp det med de andra två personernas (LJS och Brynolf) information om köket. Men det är ju helt oberoende information å andra sidan.
Avslutningsvis: Recca! Kan du ge oss din kartinformation? Jag ser som sagt ingen anledning att snåla på den.