Nekromanti Haunted House, runda två

Korpa

Umenörd
Re: Outningslista

Brynolf said:
En plan har lagts fram. Vi vill ha fram alla kartbitar snarast. Konrad har även föreslagit en outning av valfri roll-grej med motivering. Jag kan ställa mig bakom det, men avråder bybor från att ta upp de roll-kategorier som inte nämnts än i samband med Recca-spökerierna. Det kortet kan vi lira när vi hittat fler misstänkta.

Men framför allt ska kartan fram!
Jag stod först på K.K:s lista och jag ser inga problem med att vara först.

Jag har outat min kartinfo och jag ser ärligt talat inte hur något annat jag har kan hjälpa byn, så jag tänker inte outa något mer specifikt än att jag också har ett föremål. Mitt föremål är lite... eh... futuristiskt, kan man nog säga. Det finns inte i vår nutid, men lär komma i framtiden. I övrigt har jag samma kategorier som er andra, inklusive den Recca inte nämnde.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Tre personer har en till kategori, minst. Dags att outa.
Nej. Vi väntar lite med det och du väntar lite med ditt. Vi har en massa lajjare som inte outat färdigt än så det är inte taktiskt rätt för exempelvis mig att outa ännu.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Korpa said:
Brynolf said:
En plan har lagts fram. Vi vill ha fram alla kartbitar snarast. Konrad har även föreslagit en outning av valfri roll-grej med motivering. Jag kan ställa mig bakom det, men avråder bybor från att ta upp de roll-kategorier som inte nämnts än i samband med Recca-spökerierna. Det kortet kan vi lira när vi hittat fler misstänkta.

Men framför allt ska kartan fram!
Jag stod först på K.K:s lista och jag ser inga problem med att vara först.

Jag har outat min kartinfo och jag ser ärligt talat inte hur något annat jag har kan hjälpa byn, så jag tänker inte outa något mer specifikt än att jag också har ett föremål. Mitt föremål är lite... eh... futuristiskt, kan man nog säga. Det finns inte i vår nutid, men lär komma i framtiden. I övrigt har jag samma kategorier som er andra, inklusive den Recca inte nämnde.
Mja, okay.

Du har en ghostbuster-puffra från framtiden eller liknande. Det får duga så länge.

Har du en Titel som Recca. Alltså, Granne eller har du ett ordinärt kneg? Eller snackar vi framtidstitlar också?

Brynolf

Dum fan

Recca said:
Och jag blir ledsen att du inte litar på mig när jag säger att jag har ont i armarna. Du vet att jag har det för det har jag sagt till dig på skype långt innan varulvspelet. :gremfrown:
Reccas armar kan jag nog gå i god för. I vår mailkonversation som ulvar under förra liret sa hon att det var på riktigt, och ulvar håller ihop och kliar varandra bakom öronen; de ljuger inte för varandra.

Cassius

Hero

Recca said:
.
Till Cassius vill jag bara säga att jag tycker det är feltänk att mena att jag borde vara mer aktiv här för att jag även är aktiv i rollspelsforumet. Om du tittar noga märker du nog att min totala aktivitet på forumet är mycket lägre än vad den var i mitt senaste varulvspel och lägre ändå än det dessförinnan. Jag är aktiv på forumet en total summa tid och spenderar den mesta av den totala summan av tid här i varulvstråden. Om du tittar noga kan du nog också se att min totala tid har gått ner väldigt mycket i rollspelstrådarna jämfört med för ett par veckor sedan.

Och jag blir ledsen att du inte litar på mig när jag säger att jag har ont i armarna. Du vet att jag har det för det har jag sagt till dig på skype långt innan varulvspelet. :gremfrown:
Jag misstror inte dig om att du har ont i armarna. Det är klart du har. Jag lyfte bara din aktivitet på forumet, att du är aktiv i andra delar av forumet men inte här.

Korpa

Umenörd

Konrad Konvalj said:
Mja, okay.

Du har en ghostbuster-puffra från framtiden eller liknande. Det får duga så länge.

Har du en Titel som Recca. Alltså, Granne eller har du ett ordinärt kneg? Eller snackar vi framtidstitlar också?
Det är inte ett vapen jag har. :gremsmile:

Och ja, jag har en titel som beskriver mig väl. Det är inte riktigt i samma stil som "Granne" eller "Arbetslös yngling".

Recca

Femme Fatale

Cassius said:
Recca said:
.
Till Cassius vill jag bara säga att jag tycker det är feltänk att mena att jag borde vara mer aktiv här för att jag även är aktiv i rollspelsforumet. Om du tittar noga märker du nog att min totala aktivitet på forumet är mycket lägre än vad den var i mitt senaste varulvspel och lägre ändå än det dessförinnan. Jag är aktiv på forumet en total summa tid och spenderar den mesta av den totala summan av tid här i varulvstråden. Om du tittar noga kan du nog också se att min totala tid har gått ner väldigt mycket i rollspelstrådarna jämfört med för ett par veckor sedan.

Jag misstror inte dig om att du har ont i armarna. Det är klart du har. Jag lyfte bara din aktivitet på forumet, att du är aktiv i andra delar av forumet men inte här.
Öhhh. Det stämmer att när jag är aktiv i andra delar av forumet så är jag inte aktiv här samtidigt. För jag har ingen klon av mig själv. Och även om jag hade det så har jag inte två datorer.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Tre personer har en till kategori, minst. Dags att outa.
Nej. Vi väntar lite med det och du väntar lite med ditt. Vi har en massa lajjare som inte outat färdigt än så det är inte taktiskt rätt för exempelvis mig att outa ännu.
Jag tänkte inte att folk skulle outa vad det var för kategori som jag saknade som de hade utan snarare att folk skulle bekräfta att de hade så många/få kategorier då detta skulle säga något om både mig och övriga. För just nu är det fyra personer (Korpa, K.K, Cassius, Brynolf, right?) som menar att de har en mer kategori än mig. Det finns alltså sex personer kvar som är intressanta att få reda på hur många kategorier de sitter på.

Naturligtvis ska ingen outa vad det är för kategori vi talar om.

Konrad Konvalj

Myrmidon

[3] Salongen: Lu-kaazh, Cassius, K.K
[3] Barnkammaren: Tripp_trap, Recca, Vimes

Jag röstar Salongen nu.

Motiveras: Lu-kaazh är min anledning.

Det ger oss 3/3

Tyr, Arvidos MC, xyas, Brynolf, Korpa

Brynolf

Dum fan

Recca, Arvidos och Xyas har inte outat kart-info såvitt jag vet. Gör det!

Recca

Femme Fatale

Brynolf said:
Jag tänkte låta bli att outa mitt minne. Det är potentiellt användbart för byn men just nu spelar det ingen roll.

Korpa

Umenörd

Recca said:
Jag tänkte inte att folk skulle outa vad det var för kategori som jag saknade som de hade utan snarare att folk skulle bekräfta att de hade så många/få kategorier då detta skulle säga något om både mig och övriga. För just nu är det fyra personer (Korpa, K.K, Cassius, Brynolf, right?) som menar att de har en mer kategori än mig.
Jag måste fråga bara för att vara säker. Har du fem eller sex kategorier?

Recca

Femme Fatale

Korpa said:
Recca said:
Jag tänkte inte att folk skulle outa vad det var för kategori som jag saknade som de hade utan snarare att folk skulle bekräfta att de hade så många/få kategorier då detta skulle säga något om både mig och övriga. För just nu är det fyra personer (Korpa, K.K, Cassius, Brynolf, right?) som menar att de har en mer kategori än mig.
6

Cassius

Hero

Recca said:
Korpa said:
Recca said:
6
Du påstod att du hade 5 tidigare. Konstigt...

Recca

Femme Fatale

Cassius said:
Recca said:
Korpa said:
Recca said:
6
Du påstod att du hade 5 tidigare. Konstigt...
Öh okay. Kan du länka det?

Xyas

Swashbuckler

Brynolf said:
Jag hade glömt hur mycket man missar i de här spelen när man inte kan läsa hela tiden. Nåja.

Efter att ha läst på lite mer är jag mer tveksam till att mitt påstående om att ha hittat eb ulv är korrekt. Min kartinfo säger att för att ta sig till köket, måste matsalen passeras. Jag tänkte därför att den som påstod något annat om vägen till köket måste ljuga (brynolf var det väl?). Men. Nu med mer kartinfo outad är jag mer benägen att ta tro att det hel enkelt finns flera rum mellan oss och köket.

Konrad Konvalj

Myrmidon

xyas said:
Brynolf said:
Jag hade glömt hur mycket man missar i de här spelen när man inte kan läsa hela tiden. Nåja.

Efter att ha läst på lite mer är jag mer tveksam till att mitt påstående om att ha hittat eb ulv är korrekt. Min kartinfo säger att för att ta sig till köket, måste matsalen passeras. Jag tänkte därför att den som påstod något annat om vägen till köket måste ljuga (brynolf var det väl?). Men. Nu med mer kartinfo outad är jag mer benägen att ta tro att det hel enkelt finns flera rum mellan oss och köket.
Okay. Din tänkta ulv var helt enkelt Brynolf?

Och med grädde på laxen nu när du ändå är här och läser ikapp lite.

Kan vi få en outning utöver kartinfon.

Xyas

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Mig intresserar det vad han möjligen har identifierat. Inte hur många inlägg han postat. Jag är beredd att invänta xyas. Det hör lixom till att xyas har lägre aktivitet än andra och mig gör det inget.
Det är snällt att du är villig att ge mig utrymme att vara långsam :gremsmile: För tid kommer jag inte att få mer av.

Jag känner mig hyfsat vilsen, och förmodligen till stor del för att jag inte hinner läsa ikapp. Jag vet inte vem som är misstänkt, och jag är inte säker på att det spelar så stor roll. Vi har ju inga medel att använda mot en eventuell varulv. Målet är väl snarare vilken kartinformation vi bedömer som tillförlitlig och kan anända oss av ( vilket såklart hör ihop med vem den kom ifrån).

Xyas

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Kan vi få en outning utöver kartinfon.
Jo det är väl rimligt. Jag släpar runt på ett basebollträ.