Basenanji
Postd20modernist
Ebon Oaks
Slutet
Spökena Arvidos MC, Recca och Vimes lägger sina bleka kalla händer på era axlar. ”Vi kan visst gå till Balsalen om ni vill. Vi kan vart ni vill. Tids nog hinner vi ner i kryptan ändå...”
Grattis Arvid, Recca och Vimes!
Och ett specialtack till alla ersättare!
...
Därmed slutar spelet! Spökena vann och huset Ebon Oaks stängs för allmänheten. (Jag är ju uppenbarligen ett Stolpskotto Magnifico som inte fattade att oavsett hur gruppen går efter runda sex blir de ändå utmanövrerade tack vare status quo i nästa rösträkning. Jag skyller på nybörjarsjuka...)
Tack (och förlåt) för den här omgången! Spelupplägget finns nedanför. Jag tar gärna emot kritk och kommentarer om spelupplägget!
Haunted House in Anchor Bay_Roller
1. Spider Jerusalem
Fraktion: Bybo
Titel: Fysikstudent
Citat: ”Om man bara använder vetenskapliga metoder finns inget att frukta!”
Förmåga: Ingen
Föremål: Ficklampa (så du kan läsa böcker när andra sover)
Du minns att: Du har ingen klar minnesbild av vilka rum som leder ut ur huset, men efter gedigen läsning om Ebon Oaks har du förstått att ni borde akta er för Vinterträdgården som garanterat leder åt fel håll.
2. Tripp_trap
Titel: Musiker-wannabe
Citat: ”RHCP gör allt rätt!”
Föremål: Elgitarr (Stratocaster)
Du minns att: Balsalen ligger på vägen mot utgången
3. Tyr
Titel: Bloggare
Citat: ”Å vad jag kommer få många followers på det här!”
Föremål: Ipad
Du minns att: Rökrummet ligger på vägen mot utgången
4. LJSLarsson
Titel: Utbytesstudent
Citat: ”Den är jeteintressant den här program!”
Föremål: Ordbok
Du minns att: Barnkammaren ligger på vägen mot Köket
5. Lu-kaazh
Titel: Psykologistudent
Citat: ”Berätta för mig vem du trodde att du var!”
Förmåga: Du kan avgöra om någon ljuger om sin bakgrund! Skicka PM till mig med namn på den du vill undersöka. Om personen skulle dö får du inte reda på resultatet.
Föremål: Valium
Du minns att: Salongen ligger på vägen mot utgången
6. xyas
Titel: Collegestjärnan i baseball
Citat: ”Jag är snygg, populär och snart jäkligt rik – frågor på det?”
Föremål: Baseballträ
Du minns att: Matsalen ligger på vägen mot Köket
7. Cassius
Titel: Fd gängmedlem
Citat: ”Det här är min chans att visa att jag lagt det kriminella bakom mig!”
Förmåga: Du kan kontrollera vilket föremål folk har i sina fickor. Skicka PM till mig med namn på den du vill undersöka. Om personen skulle dö får du inte reda på resultatet.
Föremål: Butterflykniv
8. Konrad Konvalj
Titel: Arbetslös slyngling
Citat: ”Jag är beredd att prova allt för att få ett jobb!”
Förmåga: (Passiv) Du vet att det finns två arbetslösa slynglingar med i spelet!
Föremål: Bilnycklar
Du minns att: Från Hallen kommer man ut ur huset!
9. Korpa
Titel: Smart, överlägsen och cynisk
Citat: ”Meh! Vem bryr sig?”
Föremål: Iphone 6
Du minns att: Varför bry sig om utgången dit det ändå är för långt? Från Köket finns det en köksutgång ut ur huset!
10. Brynolf
Titel: Arbetslös slyngling no. 2
Citat: ”Att vara med i Dreadwatch kan faktiskt få plats på CV:et!”
Föremål: Nikotinplåster
Du minns att: Arbetsrummet leder mot Köket!
11. Vimes
Fraktion: Varulv (Spöke)
Titel: Avlägsen Släkting
På 1600-talet kom du hit tillsammans med fyrtio andra holländare. Ni skulle bygga upp en koloni och la beslag på en vacker plats med utsikt över havet. Indianerna varnade er för att platsen tillhörde de onda andarna, men ingen brydde sig. Ondskan vaknade till liv och besatte bland andra dig. Nu vill du ha ihjäl allt levande som kommer i närheten av Ebon Oaks.
Förmåga: Varje natt kan du eller något annat spöke döda en av ungdomarna. Den som är död får sedan inte vara kvar i spel. Skicka PM till mig om vem ni vill döda. Det spelar ingen roll vem som skickar PM, men sist skickade PM gäller.
Vinstvillkor: Spökena vinner om ni antingen har ihjäl så många ungdomar att ni är lika många eller om ni lyckas föra gruppen till det rum som kallas för ”Kryptan”.
Special: Du har också alibi i form av att din bakgrund inte går att spåra. Du är således immun mot förmågor som avslöjar bakgrund.
Föremål: Kritpipa
Du minns att: Du har hemsökt platsen sedan 1680-talet. Du minns hela huset (se karta).
12. DianeDoll
Titel: Vaktmästarbiträde
På 1700talet kom du hit med din far, en fransk präst som byggde om herrgården till ett ståtligt palats. När ondskan slog till dödade du den franske prostens familj och spikade upp prosten i hans kapell som en hånfull gest mot hans kristna tro. Med de enfaldiga ungdomarnas plötsliga närvaro har din smak för blod vaknat till liv.
Förmåga: Varje natt kan du eller något annat spöke döda en av ungdomarna. Skicka PM till mig om vem ni vill döda. Den som är död får sedan inte vara kvar i spel. Det spelar ingen roll vem som skickar PM, men sist skickade PM gäller.
Vinstvillkor: Spökena vinner om ni antingen har ihjäl så många ungdomar att ni är lika många eller om ni lyckas föra gruppen till det rum som kallas för ”Kryptan”.
Föremål: Jord
Du minns att: Du har hemsökt platsen sedan 1770-talet. Du minns hela huset (se karta).
13. Recca
Titel: Granne
Du är resterna av en själ som kom till Ebon Oaks på 1800-talet. Då lät en engelsk uppfinnare och fabrikör lyxrenovera palatset för företagets räkning. En imponerande vinterträdgård anlades bland annat. Spökena på platsen hade ihjäl fabrikören och hans familj och alla nyfikna grannar som kom i närheten. Nu har levande varelser åter kommit till platsen och din lust att döda har väckts.
Förmåga: Varje natt kan du eller något annat spöke döda en av ungdomarna. Skicka PM till mig om vem ni vill döda. Den som är död får sedan inte vara kvar i spel. Det spelar ingen roll vem som skickar PM, men sist skickade PM gäller.
Föremål: En gammal nagel
Du minns att: Du har hemsökt platsen sedan 1890-talet. Du minns hela huset (se karta).
Slutet
Spökena Arvidos MC, Recca och Vimes lägger sina bleka kalla händer på era axlar. ”Vi kan visst gå till Balsalen om ni vill. Vi kan vart ni vill. Tids nog hinner vi ner i kryptan ändå...”
Grattis Arvid, Recca och Vimes!
Och ett specialtack till alla ersättare!
...
Därmed slutar spelet! Spökena vann och huset Ebon Oaks stängs för allmänheten. (Jag är ju uppenbarligen ett Stolpskotto Magnifico som inte fattade att oavsett hur gruppen går efter runda sex blir de ändå utmanövrerade tack vare status quo i nästa rösträkning. Jag skyller på nybörjarsjuka...)
Tack (och förlåt) för den här omgången! Spelupplägget finns nedanför. Jag tar gärna emot kritk och kommentarer om spelupplägget!
Haunted House in Anchor Bay_Roller
1. Spider Jerusalem
Titel: Fysikstudent
Citat: ”Om man bara använder vetenskapliga metoder finns inget att frukta!”
Föremål: Ficklampa (så du kan läsa böcker när andra sover)
Du minns att: Du har ingen klar minnesbild av vilka rum som leder ut ur huset, men efter gedigen läsning om Ebon Oaks har du förstått att ni borde akta er för Vinterträdgården som garanterat leder åt fel håll.
2. Tripp_trap
Titel: Musiker-wannabe
Citat: ”RHCP gör allt rätt!”
Föremål: Elgitarr (Stratocaster)
3. Tyr
Titel: Bloggare
Citat: ”Å vad jag kommer få många followers på det här!”
Föremål: Ipad
Du minns att: Rökrummet ligger på vägen mot utgången
4. LJSLarsson
Titel: Utbytesstudent
Citat: ”Den är jeteintressant den här program!”
Föremål: Ordbok
Du minns att: Barnkammaren ligger på vägen mot Köket
5. Lu-kaazh
Titel: Psykologistudent
Citat: ”Berätta för mig vem du trodde att du var!”
Förmåga: Du kan avgöra om någon ljuger om sin bakgrund! Skicka PM till mig med namn på den du vill undersöka. Om personen skulle dö får du inte reda på resultatet.
Föremål: Valium
Du minns att: Salongen ligger på vägen mot utgången
6. xyas
Titel: Collegestjärnan i baseball
Citat: ”Jag är snygg, populär och snart jäkligt rik – frågor på det?”
Föremål: Baseballträ
Du minns att: Matsalen ligger på vägen mot Köket
7. Cassius
Titel: Fd gängmedlem
Citat: ”Det här är min chans att visa att jag lagt det kriminella bakom mig!”
Förmåga: Du kan kontrollera vilket föremål folk har i sina fickor. Skicka PM till mig med namn på den du vill undersöka. Om personen skulle dö får du inte reda på resultatet.
Föremål: Butterflykniv
8. Konrad Konvalj
Titel: Arbetslös slyngling
Citat: ”Jag är beredd att prova allt för att få ett jobb!”
Föremål: Bilnycklar
Du minns att: Från Hallen kommer man ut ur huset!
9. Korpa
Titel: Smart, överlägsen och cynisk
Citat: ”Meh! Vem bryr sig?”
Föremål: Iphone 6
Du minns att: Varför bry sig om utgången dit det ändå är för långt? Från Köket finns det en köksutgång ut ur huset!
10. Brynolf
Titel: Arbetslös slyngling no. 2
Citat: ”Att vara med i Dreadwatch kan faktiskt få plats på CV:et!”
Föremål: Nikotinplåster
Du minns att: Arbetsrummet leder mot Köket!
11. Vimes
Titel: Avlägsen Släkting
På 1600-talet kom du hit tillsammans med fyrtio andra holländare. Ni skulle bygga upp en koloni och la beslag på en vacker plats med utsikt över havet. Indianerna varnade er för att platsen tillhörde de onda andarna, men ingen brydde sig. Ondskan vaknade till liv och besatte bland andra dig. Nu vill du ha ihjäl allt levande som kommer i närheten av Ebon Oaks.
Förmåga: Varje natt kan du eller något annat spöke döda en av ungdomarna. Den som är död får sedan inte vara kvar i spel. Skicka PM till mig om vem ni vill döda. Det spelar ingen roll vem som skickar PM, men sist skickade PM gäller.
Special: Du har också alibi i form av att din bakgrund inte går att spåra. Du är således immun mot förmågor som avslöjar bakgrund.
Föremål: Kritpipa
Du minns att: Du har hemsökt platsen sedan 1680-talet. Du minns hela huset (se karta).
12. DianeDoll
Titel: Vaktmästarbiträde
På 1700talet kom du hit med din far, en fransk präst som byggde om herrgården till ett ståtligt palats. När ondskan slog till dödade du den franske prostens familj och spikade upp prosten i hans kapell som en hånfull gest mot hans kristna tro. Med de enfaldiga ungdomarnas plötsliga närvaro har din smak för blod vaknat till liv.
Föremål: Jord
Du minns att: Du har hemsökt platsen sedan 1770-talet. Du minns hela huset (se karta).
13. Recca
Titel: Granne
Du är resterna av en själ som kom till Ebon Oaks på 1800-talet. Då lät en engelsk uppfinnare och fabrikör lyxrenovera palatset för företagets räkning. En imponerande vinterträdgård anlades bland annat. Spökena på platsen hade ihjäl fabrikören och hans familj och alla nyfikna grannar som kom i närheten. Nu har levande varelser åter kommit till platsen och din lust att döda har väckts.
Föremål: En gammal nagel
Du minns att: Du har hemsökt platsen sedan 1890-talet. Du minns hela huset (se karta).