Nekromanti Havsmonster!

Herlin

Veteran
Håller med dig Vitulv

Håller till fullo med. Falköga, du borde vara mera tacksam för alla förslag som erbjudits.

Skrik inte åt mig förresten.
Hehe. :gremlaugh:

Aja, men eftersom dina rollpersoner aldrig kom ut på ahvet så kan vi ju lägga ner den här tråden.
Tjena mors!

StingRay

Veteran
Ska du ha det riktigt mystiskt ska du göra så här:

Dimma täcker skeppet, man ser inte ens hela däcket. Nånstans skricker någon till...

Det visar sig att nån varelse i havet gör alla på båten (eller bara några) galna och de börjar att döda varandra och kasta liken till varelsen i havet. Naturligt vis ska man inte veta vilka som är galna, och en av RP:na ska vara galna, men det vet såklart bara han. Det blit spännande

"Sven, vi måste hålla ögonen öppna, monstret kan vara var som helst. Sven? Vad gör du? NEEEEJJ!"

Dark_Maven

Veteran
Det finns otroligt många olika havsodjur, men dom flesta har redan tagits upp i forumet. Om du vill ha bra mystiska odjur, föreslår jag att du tar de som finns och modifierar dom själv. Det är det enda sättet att få ett par riktigt bra havsmonster. Läs fantasy böcker om du vill ha inspiration (Krakbesten i Shanara är ett ypperligt förslag).

Falköga

Veteran
aha.... ... ... .

Det har varit massor med bra förslag, men inga av de har varit så som jag skulle vilja ha de, kanske skulle jag ha utryckt mig tydligare, och om någon har blivit sur så ber jag så hemst mycket om ursäkt, det har varigt en som har varit riktigt bra och det var draken, för det skulle vara mystiskt och bra, men för tillfället är denb campanjen nere men kommer att upptas om ett tag (tror jag) och då skall de få se en havsdrake.