Nekromanti Haxxor-fråga =)

Malaka

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
12
Location
Sthlm, Sverige
Tror jag läste det här på forumet för ett bra tag sen, att det var någons rollperson som använde en intern dator till att koppla upp sig till cyberrymden. Nu är min fråga ifall man kan göra det regeltekniskt och i så fall.....hur funkar det?
Tack på förhand

Malaka - Raveland:
A land where the trees looks like big soundsystems, the flowers seemed to become ravers and the air smells like happiness!!!
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
..det beror ju på.
hällst ska han ju ha en liten mobiltelefon eller liknande (telefonjack) som han kan använda som "modem". om det inte finns nått modem eller liknande kan det vara lite lätt svårt att komma ut på cyberrymden.

tekniskt: cyberrymdskoppling ligger och komunicerar med hårdvaran i den interna datorn.. i den interna datorn tar mjukvaran över och komunicerar med rollpersonens hjärna (om han har ett ceribralinterface eller en HUD, annars kan det bli lätt svårt).. i ceribralinterfacet övertar ceribralinterfacet ett par av rollpersonens nerver och sprutar in egna signaler där.. så det blir som en liten egen bärbar matrix-sak...

men.. hur menar du? vad vill du veta mer?
 

Malaka

Veteran
Joined
8 Apr 2001
Messages
12
Location
Sthlm, Sverige
det var just det jag undrade.....tack för hjälpen!

Malaka - Raveland:
A land where the trees looks like big soundsystems, the flowers seemed to become ravers and the air smells like happiness!!!
 
G

Guest

Guest
:Cþ

den övertar väl ändå inte ett par nerver! kanske kopplar in sig parallelt med dom men inte tar över! då förlorar man juh dom funktionerna som dom nerverna hade... typ röra på benen å sånt. jag har för mig att dermatroder å cebralinterface på något sett påverkar hela hjärnan antagligen genom något hoxpox elektriskinducering... eller nått.. eller är det bara så dom känner av signalerna? äh...
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
ehh... var kommer då cyberdecket in? jag fick för mig att den interna datorn funkade mer som en PDA gör idag... fast lite fräckare.. typ som min hemmapc...

för att använda nätet behöver man åtmindstånde en Cyberterminal eller ett cyberdeck (sid N2-283)

nåja... det är väl lite upp till SL.. cyberrymden och nätet är ju luddigt.. om man vill vara snäll mot neogames.. hehe.
Jag älskar nätet ala Shadowrun 2ed.. jaja.. ha det.
 
Top