Skrattar så jag gråter...
Jag kan inte hålla mig men vafan, dessa personer är ju fenomenala *Garv*
Bäst gillade jag:
"I själva verket påvisar flera rättsfall under senare år klara samband mellan intensivt rollspelande och kriminella handlingar."
*skrattar* Det krossade den illusionen om att rollspelare är mammas pojkar som sitter hemma hela helgen, har glasögon och i allmänhet ser ut som datanördar *hehe* Nä, nu är vi gryma och kalkylerande mördare och bankrånare
"Kamratmordet i Bjuv, mordet i Hammarbyhamnen och mineringen av en buss i Umeå, för att ta några exempel, är samtliga brott, där influenser från rollspel eller live funnits i bakgrunden"
som utför terror dåd och vill skapa koas, vår närmaste man i filmvärlden verkar juh vara Hannibal Lector (min mentor helt klart).
Spelledarna beskrivs såhär
"Rollspelen leds normalt av personer som är yrkesverksamma som psykologer, psykiatriker eller specialpedagoger. Dessa har ett yrkesetiskt ansvar för deltagarnas såväl psykiska som fysiska hälsa. I hobbyrollspelen omsätts samma metod av ungdomar själva som inte har motsvarande kompetens."
låter inte alla spelledare som Hannibal wannabes?
Visste inte att min mors kurser i affärsjuridik och förhandlingsteknik ledsagades av en psykolog, jag trodde alltid att det var av andra förhandlare och jurister som var duktiga på det som de föreläste, men det måste juh vara psykologer iom att de har rollspel i sina seminarier...
Men tack Bengt /images/icons/hairy.gif och Birthe /images/icons/oink.gif som klarlagt detta..
*ROTFLMAOSTC*