Nekromanti Heartbreak spellista?

Winterquist

Veteran
Robert Nesta Marley, No Women No Cry

...för det blir ju bara en massa jobb :gremsmile:

Nä, men ärligt. Det kommer att ta slut. Var så säker. För handen på levern: Hur många tjejer har inte du varit med som det tagit slut med? Statistiken är på din sida.

I vilket fall verkar du vara en go grabb (en skulkare som läser dina inlägg med förtjusning) så det är bara å ligga i så kommer hon inse att Elvis lever och att hon är din Pricilla.

Ha det,

//e

Feuflux

omjonasson.se
Ta det lugnt Han. Jag ska svara när jag är redo.

Jag börjar dock med att påpeka att du nämner Phil Collins men inte låten "The least you can do". Den är skitbra.

To be continued.

Saxifrage

Hero
Heartbreak spell-lista!

Nu ser jag att hela forumet har tolkat rubriken fel. Rising är rollspelare och vill därmed ha en spell list och inget annat!

Jag föreslår följande:

Touch of Instant Seduction
Breath of fuck-me-silly-you-big-manly-stud
Curse of the Slowly Rotting Crotch
(för pojkvännen)
Curse of No-geddidup (dito...)

Och om inget annat funkar, Chant of no-more-moping...

/Sax, som tror att Magoo snart adopterar Rising

Quan'talis

Swashbuckler
Fast... (OT)

... det andra "no"-et i "No woman, no cry" är jamaicanska för "don't", så låten är snarare en uppmaning till tjejen att inte gråta. Vilket hon i och för sig kanske behöver när hon insett att hon gått miste om Rising, men i alla fall.

Men att märka ord blir ingen gladare av, så jag får väl rekommendera ett par låtar också.

<ul type="square">
[*]Tom Waits – Christmas Card from a Hooker in Minneapolis (för att den innehåller raderna "Hey Charlie, I think I'm happy for the first time since my accident / I just wish I had all that money we used to spend on dope")
[*]Tindersticks – I Know that Loving (för att jag efter långvarigt lyssnande kommit fram till att det är en av deras glada låtar)
[*]P. J. Harvey – The Desperate Kingdom of Love (för att det finns små kulspetshjärtan ritade kring sångens titel på baksidan av skivan)
[*]Ray Charles – Early in the Morning (för att riktig heartbreak varar två minuter och 46 sekunder, så det så)
[/list]

Dewil

Skrivbordsgeneral
Ned med deppmusiken!

Jag har aldrig fattat deppmusik. Om jag är deppig vill jag bli glad, inte gräva ner mig i skiten ännu mer. Musik förändrar min sinnesstämning, så det brukar jag utnyttja. Sedan brukar jag aldrig lyssna på texter så varför skriver jag det här för? Jag suger på att ge förslag låtar.
Helt rätt! Om man är deppig så ska man inte lyssna på musik som får en att gräva ned sig ännu djupare i förtvivlans träsk. Om man är olyckligt kär så är det en bra början att undvika samlingsskivorna med powerballader som spelades på skoldiskona där man gick och suktade efter den där tjejen man aldrig fick. (Även om de låtarna rent objektivt kan vara rätt bra så finns tillfällen då de är helt fel.) (Obs! Om ni är för unga eller för gamla för att ha upplevt skoldiskon med powerballader får ni försöka komma på en annan passande låtkategori som stämmer in i er livshistoria.)

Nå, ska man i stället lyssna på tjolahoppsanglad musik? (Vad nu det är.) Nej, då blir i alla fall jag bara irriterad. I stället ska man lyssna på musik som är "lagom" deppig. Eller arg. Det är i det perspektivet man ska se mitt förslag om att spela Sisters of Mercy. Jag kan tänka mig att även band som Depeche Mode eller The Cure kan passa in.

(Här skulle det ha varit en bra slutkläm, men jag orkar inte fila till något.)

Dewil, slö retoriker

Eksem

Champion
Hitta lite tröst i Daniel Johnston - True Love Will Find You In The End. Den är väldigt bra.

Eksem

Champion
Re: Ned med deppmusiken!

Kan man inte kompromissa och lyssna på lite fartig euforipop med depptexter, a la Håkan Hellström?

Storuggla

Champion
Omgwtfjohnnycashbbq!

Johnny Cash för bövelen! Hurt för sorgens skull och A Boy Named Sue så att du vet att det kunde vart värre. Och om du nu vill bli en stor och stark karl med hår på bröstet så gå du lös på Big Bad Voodoo Daddy, Cherry Poppin' Daddies och Brian Setzer Orchestra. Det är musik man blir glad av.

Storuggla, official theme song of laundrytime

Feuflux

omjonasson.se
My lonely heart is yelling at the moon

Np: Blackmore's Night - Waiting just for you. Fan vad vackert det är. "So I'll be here waiting, hoping, dreaming, loving you. Because I know, my love, that you do love me too..." <--- Så det finns hopp!

Själv gillar jag total deppningsgenomklappning med ojämna mellanrum. Det går inte att vara en skojfrisk fåne som snackar om Ninja Fireballs, av nördar för töntar (1000 minuspoäng som inte hängde med på vart det där kom ifrån) 24/7. Ibland måste jag vara ett vrak för att kunna stå på topp den tid som märks. Visst låter det dramatiskt? :gremsmile: I alla fall... här kommer lite låtar som jag skulle kunna ta och lyssna på när jag vill sitta ensam och leka ångest över att jag kommer fortsätta sitta ensam resten av livet också.

Air supply - All out of love (given)
Bonnie Tyler - Eclips Of My Heart (Den här låten är helt absurt bra)
Glenn Medeiros - Nothing's Gonna Change My Love For You (Hold me now, touch me now, I don't wanna live without you... och sen går hon...)
Heart - Alone (frågan om den akustiska är bäst eller inte... låten är helt given iaf. På tal om Hearts, What About Love är en låt alla borde lyssna på. Sammanfattar mänsklighetens felprioriteringar för i slutändan så är det ju "love" som är det som räknas. Och eftersom jag inte har det så... ångest)
Jamie O'Neal - All By Myself (njae... alltså, så här deppig vill jag fan aldrig bli)
Richard Marx - Right Here Waiting (hmm, den här funkar ju inte om man enbart är ensam, men nu hade du ju en ögonsten. Om hon bara skulle komma till dig så skulle du ge henne allt. Du väntar... och som regel händer inte saker om man väntar...)
Rufus Wainwright - Hallelujah (scenen där Shrek och Fiona sitter på varsin plats och äter ensamma medans Rufus sorg väller fram ur högtalarna... breaks my heart)
Rick Springfield - Jessie's Girl (lite för bra drag här... men kolla in texten, I wish that I had Jessie's Girl. En gentleman skulle aldrig sno en tjej även om man var kär och hon dejtade en sopa. Så man tvingas lida på avstånd för sådana är reglerna.)
Robbie Williams & Nicole Kidman - Something Stupid (Vi som har koll på Coupling vet hur stämningsfullt det blir när den här låten används rätt. Och ja, jag vet att fler än dessa två spelat in låten...)
Alice DeeJay - Will I Ever (sktibra och glad låt... men "will I ever fall in love" blir en snordeppig rad om man lyckas övertyga sig själv om att svaret är nej)
Billy Joel - She's Always A Woman (avgudning på avstånd)
Allting Celine Dion gjort. (Alltså, hon sjunger om kärlek och antingen är det en sorgsen låt som Think Twice och då är det deppigt redan eller så är det en glad låt som Then You Look At Me och då är det bara att tänka att de där inte gäller mig. Voila. Instant depression. Fast vanligtvis nöjer jag mig med att tycka hennes musik är bra.)
Dia Psalma - Höstmåne. (Alltså, det här är nog den enda låt som skulle kunna få mig att bryta ihop och gråta om jag inte hindrade mig. Tänkte att jag tar med den här även om den inte handlar om ensamhet riktigt.)
Elton John - Can You Feel the Love Tonight (ännu en låt som egentligen är glad men som funkar att deppa till med ett enkelt "det handlar inte om mig utan om några andra och jag står ensam och ser på")
Guns n' Roses - November Rain (med videon så ökar sorgpotentialen massor, oerhört vacker låt)
Mariah Carey - Can't Live (ingen som hunnit nämna den här? På tal om Mariah så är låten Hero en otroligt bra låt. Alla har en hjälte i sig men man vet inte om det förräns rätt person kommer förbi och plockar fram den. Såhär.)
Mauro Scocco - Till dom ensamma (självförklarande)
Meat Loaf - I´d Do Anything For Love (But I Won´t Do That) ... and whatever that was it was the one thing you had to do.
Michael Learns To Rock - 25 minutes (too late... kolla in texten. Jag kan för mitt liv inte fatta hur låten Actor är den som är kändast... Nothing to lose, Strange Foreign Beauty, ovanstående osv osv är ju bättre. Fantastisk grupp.)
Phil Collins - The Least You Can Do (nämnde den innan. Sjukt bra enligt mig.)
REM - Everybody hurts (given)

Enligt Dnalor så är All American Rejects EMO (jag har helt gett upp att katigorisera musik) och den genren borde ju funka att deppa till, men det funkar inte för mig. På samma sätt som lugna metal-låtar (som nån i tråden nämnde) inte funkar för mig. Jag sitter bara och tycker att musiken är bra. Kolla in Avantasias In quest for t.ex. Ofantligt bra låt.

Sen var Blackmore's Night skitbra att sitta och grubbla med. Fantastisk bakgrundsmusik. Den stör inte dina tankar och den smeker din själ. Vilket är ungefär vad jag tycker om Loreena McKennitt i nuläget. Trippel-E (Enya, Enigma och Era) är här och nosar också.

QED - Love Bites (Almighty radio edit) får bli en egen kategori. Den här låten är så jäkla bra att jag skiter i att jag borde deppa till den. Love bites, so what?

Annars kan man ju lyssna på låtar typ Dr Hook - A little bit more eller Bangles - Eternal Flame och föreställa sig det skitlyckliga paret och sen dig själv vid sidan av, ensam och kär i tjejen. Sen ska man intala sig "jag hade kunnat få henne men vågade aldrig och nu är det försent" eller det bittrare "han förstår inte hur lycklig han är, vilken gudinna han har i sina armar" eller det uppgivna "jag kommer aldrig att hitta någon som älskar mig sådär". Det borde få vem som helst att deppa ihop.

Nu blev jag skitsugen på att kolla på ringaren i Notre Dame (den tecknade disneyrullen då).

LukeFagwalker

Veteran
Du skulle kunna lyssna på Juanita med Hoola Bandola Band ger tårar i ögonen på en.

men ett bättre tips är nog att Allways look at the bright side of life även fast det kan vara svårt.

Lyssna på Rhapsody deras musik ger en miljontals ton positiv energi och man får en rejäl kick av den. Deras musik är helt fantastisk Symphonic Epic Powermetal i 12slag/sekund, de bästa gitarrsolon jag hört, en otroligt skicklig sångare, Operakörer och symfoniorkester. dessutom hör deras fem första album ihop i en spännande berättelse. the Emerald Sword Saga.

www.mightyrhapsody.com

For the king, for the land, for the mountains.
For the green walleys where dragons fly.
For the glory, the power to win the dark lord
I will search for the Emerald Sword.