Nekromanti Hedersmoderatorer

Dimfrost

Special Circumstances
Nu har vi infört ett system för det som tidigare omtalats som "minimoderatorer" men som vi nu har valt att kalla "hedersmoderatorer". Det går ut på att de spelskapare som har valt att förlägga sitt officiella forum till Rollspel.nu får begränsade moderatorbefogenheter på sitt eget forum. Det gäller administrativa saker som att nåla inlägg och ändra informerande inlägg och foruminställningar. Den faktiska modererande biten hanteras fortfarande av övriga moderatorer, och hedersmoderatorerna har inte tillgång till det vanliga moderatorforumet, så de har inte större insyn än vanliga användare i modereringsärenden. (Användare bör alltså inte kontakta dem i modereratorärenden.)

Hedersmoderatorerna känns igen på den turkosa färgen (som kanske kommer att justeras en smula) och på att de har en moderatorflagga på sitt eget forum. För närvarande är det Fenix, Anders & Tove, Arfert, Legion och Mekanurg som är hedersmoderatorer.

Vår förhoppning är att detta ska stärka samarbetet och visa att vi bryr oss om de spelskapare som har forum på Rollspel.nu.

/Dimfrost

Johan K

Gammal & dryg
Tänkte väll det att ni ifört nått sådant.. :gremlaugh:
Hursomhellst, tror att det kaan bli bra med sådana här moderatorer.

/ Johan K, som gilalr att wrnu är uppe på benen igen.

Bombu

Hero
Hedersmoderatorerna känns igen på den turkosa färgen (som kanske kommer att justeras en smula) och på att de har en moderatorflagga på sitt eget forum

Jättetrevligt...

kul att ni hittat ett sätt som fungerade för alla !

:gremlaugh:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Det lilla problemet med turkos är mitt defekta färgseende. Kontrastverkan mot bakgunden blir usel i mina ögon.

Olle Linge

Snigel
Det är därför vi kanske ska justera [ANT]

Det är alltså inte bara du som har det problemet, utan också alla andra med normalt färgseende. Den mörka, grå bakgrunden är ingen höjdare i kombination med turkos. Den ljusa fungerar bra, tycker jag, vilket var vad vi provade den i först. :gremsmirk:

Troberg

Sinister eater
Re: Det är därför vi kanske ska justera [ANT]

Det är alltså inte bara du som har det problemet, utan också alla andra med normalt färgseende. Den mörka, grå bakgrunden är ingen höjdare i kombination med turkos. Den ljusa fungerar bra, tycker jag, vilket var vad vi provade den i först.
Det är för att ni kör fel färgskala. Kör den sandbruna så funkar det fint.

Men visst, en lite mer distinkt färg hade kanske varit bra. Nåja, det är en liten grej att fixa. Man kan ju leka lite med färgerna när man postar inlägg, take a pick:

Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator
Hedersinseminator

Olle Linge

Snigel

Men visst, en lite mer distinkt färg hade kanske varit bra. Nåja, det är en liten grej att fixa. Man kan ju leka lite med färgerna när man postar inlägg, take a pick:
Nja, det är ju kontrasten mot den mörka grå som är problemet, inte mot den ljusa som är bakom inläggen.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Den fungerar alldeles utmärkt mot den mörkblåa bakgrunden som jag hoppas att alla ställt in att ha. :gremwink:

I alla fall, stor heder för införandet av det här! :gremsmile:

seinet

Swashbuckler

Den Orange kanske skulle passa bra?

En tanke för att komma runt problemet med olika färgteman kan ju vara en satt bakgrund också.

/Seinet Wintermute

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Tja...

Jag har hyfsat defekt färgseende (allt som innehåller spår av rött blir helt uppfuckat, eftersom rött för mig är en ganska svag färg och dessutom lite suddig), så mig kanske man inte ska lyssna på...

Men fan, orange ser helt oläsligt ut. Flyter ut i bakgrunden som fan.

Mitt förslag: Mörblått/mörklila. Inget gult eller grönt eller någon färg med rött i =)

Eller sdå kanske man skulle kunna använda annat än färg - vad sägs om en streckad linje under namnet?

Robert Jonsson

Mör(kblått på mörkblått syns inte särskilt väl, hörru.... :gremwink:

Sedananvänds redan mörkblått.

Dimfrost

Special Circumstances

Japp, och dessutom tänker vi använda mörklila till användarombudsmannen. Det går naturligtvis att justera den turkosa färgen (som känns mycket mindre turkos nu än när den föreslogs) till den gamla gröna färgen som användes av några tidigare admins. Jag ska fundera på saken, men det är inte det mest prioriterade direkt. :gremsmile:

/Dimfrost

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Fler färger ...

Ett antal färger som borde funka på den mörkgrå bakgrunden (orange kanske är i otydligaste laget):

<table border="0" cellpadding="10" style="border-collapse: collapse" bgcolor="#B0B0B0" id="table1"><tr><td>Brun (5C2C00)</font>
Grön (005710)</font>
Blå (020073)</font>
Röd (C41200)</font>
Orange (E66000)</font>
Lila (7700BD)</font>
Turkos (008087)</font></td></tr></table>

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Fler färger ...

Vi kanske skulle testa den turkosa i stället? Bra jobbat hur som helst. Jag tar tag i det senare.

/Dimfrost

Robert Jonsson

Flera av de där färgenra är direkt olämpliga på den mörkblå bakgrunden däremot.

Det åfr mig att tänka - finns det möjlighet till individuella färger för varje skinn så det inte blir direkt oläsligt i vissa skinn, medan den ser hur bra som helst ut i ett annat?

Ackerfors

Alas, your rapids!

"Det åfr mig att tänka - finns det möjlighet till individuella färger för varje skinn så det inte blir direkt oläsligt i vissa skinn, medan den ser hur bra som helst ut i ett annat?"

Jag är tämligen säker på att det inte går i den här forumversionen utan fulhack. Det vore kanske bra om det gick, men tills vidare får vi stå ut.

Det som däremot finns är statistik över hur många som använder varje skin, vilken man kanske kan ha som riktlinje när man väljer färger.

Antal - Stylesheet
5814 -
1344 - wrnu
203 - steelgray
162 - crimson
81 - stylesheet2
76 - blackandblue
55 - theblues
36 - infopop
33 - wrnu_small
31 - usedefault
24 - wrnu_times
23 - wrnu_courier
20 - stylesheet
16 - wrnu_large
9 - stylesheet4
7 - largetheblues
7 - stylesheet3

Vad den tomma är vet jag inte och det är svårt att veta hur det ligger till med de aktiva användarna, för jag tvivlar på att 7941 användare är aktiva idag. Vilka slutsatser man kan dra får Dimfrost och Dante göra upp om.

Robert Jonsson

Intressant statistik - och jag håller med dig om de flesta slutsatserna där också. Fulhack är... fult så jag överlever. . :gremtongue:

Men det är möjligt i nya versionen, va? Vill minnas att det var så på Dantes skisser? Med andra ord, ännu ett skäl för att få arslet ur vagnen så att säga. :gremwink:

Tack för ett snabbt svar förresten!