Nekromanti Hej, Andreas är namnet...

idolen1975

Veteran
Hej Alla!

Andreas är namnet och bor i Göteborg. Spelade rollspel en gång i tiden. Det var längesedan nu, man börjar bli gammal ( typ 40 år eller nåt...) men härrom dagen snubblade jag över podden: "Vi spelar rollspel" och fick en sådan skön känsla i kroppen. Nostalgisvettningar. Det var härliga tider när man satt med papper, penna, suddis och tärningar. Vi spelade Sagan om Ringer, Rolemaster, Western som vi modifierade lite för att det skulle flyta på och passa oss. Körde även en egen anpassning av Western i nutid.

Kort och gott, det var askul och har många gånger genom åren tänkt att jag skulle försöka ta upp den sysslan igen. Kanske är det dags nu? Familjelivet begränsar såklart men vem vet. Så, finns det möjligtvis några vänliga rollspelande själar i Göteborgsområdet som har en plats över för en noob ;). Hoppet är ju det sista som överger oss...

Ha det gott alla och ha en fin helg och skön Lucia...

Andreas, Mark hette min rollfigur en gång i tiden... dog vill jag minnas, men jag är i högsta grad levande... :D

Krille

Super Moderator
Hej och välkommen till forumet och välkommen tillbaka till hobbyn!

Det finns en grupp i Gårda som testar spel regelbundet där man också kan knyta nya kontakter. Dessutom har vi ett evenemang- och kontaktforum där det titt som tätt händer saker.

Själv har jag en del (kortare) saker i pipelinen, så håll utkik i mellandagarna.

idolen1975

Veteran
Aha, en grupp i Gårda.... vem, vart, hur? ;)
Annars, spännande... kommer att hålla utkik...

Genesis

Ni dés ni maître
Gårdagruppen amnäler sig!

Vi spelar dropinspel lite då och då. Vi har en Facebook-grupp som heter "Rollspel i Gårda" som man kan ansluta sig till om man vill. Eftersom vi spelar dropin är det oneshots som gäller, så det är lugnt att titta in när man har möjlighet. Vi spelar lite annorlunda spel med mer fokus på gemensamt berättande och mindre fokus på att "klara äventyr". Du är jättevälkommen att prova på om du vill. Vi kommer att spela torsdag den 17:e och måndag den 21:a, eventuellt hemma hos mig då vår vanliga lokal i Gårda inte är tillgänglig utan Love, som inte kan dessa datum. Jag bor på Hisingen, vid Bjurslätts torg. Anslut dig till gruppen eller hör av dig till mig om du är intresserad.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Välkommen hit! Vi är ganska många som måste pussla ihop rollspelande med familjelivet nu för tiden, så du behöver inte känna dig ensam i den sitsen :)

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Välkommen tillbaka till hobbyn!

Jag är i princip i samma sits som dig och försöker ständigt mixa och trixa för att få till spelomgångar. Nu det sista har det flutit på bra och jag har två grupper igång som kör Mutant: år Noll respektive Night's Black Agents.

Just nu har jag ingen öppning men jag ska försöka komma ihåg att hojta till när något öppnar sig.

Det finns även en Facebookgrupp som heter Rollspel-Göteborg.

Jag har personligen aldrig spelat med Gårdagruppen men känner en del av dem och det är hyvens människor!

idolen1975

Veteran
Tack alla för era svar. Super. Är de någon som får en plats över eller som vill starta en spelgrupp är det bara att skrika till. Jag kikar in här då och då och gottar mig :D.