Nekromanti Hej från en återvändare...

Hej fantasinauter.

Mattias heter jag och det är många år sedan jag spelade rollspel. Det är i och med mitt jobb som passionen väckts till liv igen.

Det som lockade mig då och lockar mig än idag med rollspel är skapandet tillsammans i gruppen, utforskandet av en ny värld.

Att jaga efter den mäktigaste artefakten eller det mest dödliga vapnet har aldrig stått så högt i kurs.

Kort sagt spelar jag inte för att "vinna" utan för att uppleva.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Roligt att du är tillbaka på banan. Välkommen till forumet!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Magnus Seter;n201870 said:
Från var i Dalom?

(frågar Borlänge-maffian)

:)

/Magnus
*Ludvika lurkers sällar sig också till de nyfiknas skara*

Hej och välkommen tillbaka!

Just nu så är nog favoritspelet Symbaroum, för det är spelet som jag tog mig tillbaka in i rollspelandet med. Tycker väldigt mycket om världsbygget och stämningen.

Det spel jag haft mest kul med, om jag ska välja bland allt jag spelat, är den första utgåvan av Kult. Minns att jag köpte det på Lek & Hobby i Falun kort efter att det släpptes. Blev rädd av flera avsnitt i regelböckerna och enormt fascinerad.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Varmt välkommen - alltid kul med återvändare. :)

Hoppas du får napp med spelgrupp!

.113

Swashbuckler
Hej och välkommen, här behöver man inte alls vara försiktig med vad man skriver, så länge man följer reglerna är allt frid och fröjd :)

Iaf jag blir ju nyfiken på vad för jobb man kan ha som gör att man blir sugen spela rollspel igen, men är det för privat så är det helt lugnt :)

Inte alls för privat.
Jag jobbar som projektledare på Sverok med ett treårigt e-sportprojekt. Digitala spel är en annan del av mitt spelintresse. Gissar att intresset kan sägas vara tredelat. Rollspel, digitala spel och figurspel (mest samlande och målande). Blir kanske något brädspel emellanåt också.