Presentation Hej på er! En entusiastisk ny medlem här 🕷️

ShadowedScribe

🕷️ Vel'uss zhaunil nindol d'olath taga 🕸️
Hej alla!

Jag är ny här på forumet och ser fram emot att lära känna andra som delar mitt intresse för rollspel. Min resa in i Dungeons & Dragons började med det fantastiska spelet Neverwinter Nights från 2002, som jag har spelat om och om igen i flera år. Det blev min introduktion till både Forgotten Realms och det djup som D&D:s lore erbjuder.

Sedan dess har jag fördjupat mig i D&D:s värld, särskilt dess komplexa samhällen, karaktärer och faror. Jag skriver egna berättelser som kombinerar mörka, råa teman med psykologisk komplexitet och moraliska dilemman. Genom min skrivstil försöker jag alltid att ge varje scen en känsla av tyngd och realism, där karaktärerna får leva ut sina styrkor och svagheter på ett sätt som både känns äkta och gripande. Fokus ligger ofta på teman som överlevnad, maktspel och vad som händer när hopp möter till synes omöjliga hinder.

För närvarande strukturerar jag mina berättelser med målet att de ska kunna utvecklas till spelbara äventyr – en ambitiös dröm jag redan arbetar aktivt mot!

Jag har också spelat rollspel med vänner vid bordet tidigare, vilket var fantastiskt, men livets omständigheter har tyvärr gjort dessa tillfällen färre.

Jag är också en ivrig samlare av allt som rör D&D, särskilt från 80- och 90-talet. Jag har importerat mycket från USA och Kanada genom åren, och snart kanske jag till och med handlar från Australien… de längder vi går för vår passion, eller hur? Jag hade dessutom en gång tur att hitta en använd box från 1992 här i Sverige, vilket var ett otroligt fynd! Om någon här sitter på gamla böcker, boxar eller annat relaterat till Underdark, skulle jag gärna vilja veta mer.

Jag hoppas kunna hitta likasinnade här som vill prata idéer, dela inspiration och kanske till och med skapa något tillsammans. Om du gillar berättelser som utforskar mörkare teman och karaktärer med moraliskt djup och oförutsägbara val, kanske vi har mycket gemensamt!

Ser fram emot att prata med er alla och se vad forumet har att erbjuda.

Tack för att ni läste!

Notera: Mitt faktiska namn är Pamela, men jag använder samma användarnamn som på Archive of Our Own (ShadowedScribe) för enkelhetens skull 🕸

Last edited:

zonk

muterad
Välkommen till forumet! En del från forumet hänger även på discorden Vrållådan och pratar rollspel:

ShadowedScribe

🕷️ Vel'uss zhaunil nindol d'olath taga 🕸️
Välkommen till forumet! En del från forumet hänger även på discorden Vrållådan och pratar rollspel:
Tack så mycket! Det låter väldigt intressant och jag har precis gått med 😊