Nekromanti Hej Rising!

Storuggla

Champion
Jag vill bara veta varför du ger precis samma råd som Yassilus gav, fast han gav dem med färre bokstäver och tidigare än du. Så varför? Eller ja, det där med kungafamiljsmordet var du ju ensam om, men resten låter lite... ja, varför?

Storuggla, vill bara veta

Rising

Vila i frid
Blä, viktigpetter!

Ingen hade nämnt möjligheten att skapa en hemsida eller skilnaden på att annonsera resp. delta med en artikel (såsom Spank the Monkey-artikeln i någon Sverox), och så ville jag visa att det inte är medlet för marknadsföringen (halvsidesannons eller banner eller radiojingel) som är det viktiga, utan strategin bakom. Vad du säger är viktigare än var du säger det.

Men nu har jag satt upp dig på min dödslista för att du har ifrågasatt mig och mitt inlägg, så nästa gång du skriver något som någon annan redan har skrivit i någon tråd, då kommer jag att jaga dig som en sjuk hund och sätta mina käftar i din nacke efter att ha länkat till den här tråden och tryckt ner ditt ansikte i ditt inlägg samtidigt som jag skriker "ja, smartass, kolla vad du skrev till mig i den här gamla tråden! Men lever du som du lär, tycker du? Nä, just det, din ynkliga mask! Du kan ju försöka peka ut var det nödvändiga finns i ditt eget äckliga inlägg som inte har nämnts någon annanstans i tråden!"

Så du kan ju börja att skaka av rädsla redan nu, och stålsätta dig inför Risings vedergällning!!!

Storuggla

Champion
Det är ett smutsigt jobb [OT]

"Men nu har jag satt upp dig på min dödslista för att du har ifrågasatt mig och mitt inlägg, så nästa gång du skriver något som någon annan redan har skrivit i någon tråd, då kommer jag att jaga dig som en sjuk hund och sätta mina käftar i din nacke efter att ha länkat till den här tråden och tryckt ner ditt ansikte i ditt inlägg samtidigt som jag skriker "ja, smartass, kolla vad du skrev till mig i den här gamla tråden! Men lever du som du lär, tycker du? Nä, just det, din ynkliga mask! Du kan ju försöka peka ut var det nödvändiga finns i ditt eget äckliga inlägg som inte har nämnts någon annanstans i tråden!"

Så du kan ju börja att skaka av rädsla redan nu, och stålsätta dig inför Risings vedergällning!!!"

Ärligt talat... nä. Av två anledningar: Fört och främst är det elakt att inte läsa Yassilus inlägg, för han är Ung och Känslig. Mina kan man skita i med en fanfar. För det andra är jag inte rädd för dig. jag var det en gång, när jag var yngre och lättimponerad och ansåg att kvantitet och textmassa var bra och hade ett jobb där jag inte var hotad dagligen. Nu har jag genomskådat textmassans förförelse och skaffat ett bespottat jobb, så du skrämmer mig ungefär lika mycket som Vitulvs disktrasa. Sorry, liksom. :gremwink:

Storuggla, kokosbollsförsäljande ninjor

Rising

Vila i frid
Re: Det är ett smutsigt jobb [OT]

Fört och främst
Jag tror du menar "först och främst", jag vet iaf inte vad en "fört" är för något. (Den känsla av frustration du känner nu är densamma som jag känner när jag tvingas läsa viktigpetter-inlägg)

elakt att inte läsa Yassilus inlägg
Jag hade läst Yassilus' inlägg, men han skrev ju helt andra saker än vad jag gjorde! Med din logik så har ju även Yassilus skrivit ett onödigt inlägg eftersom han nämner samma tips som Krille redan gjort.

Jag gillar att skriva helgjutna inlägg, för då kan jag i framtiden titta tillbaka på trådar och bara läsa mina egna inlägg för att få läsa precis allt man behöver veta. Där kommer alla sammanfattningar, utläggningar och teorier som man behöver för att kunna slippa läsa allt annat pladder i tråden. Så visst, jag skrev lite mer än jag behövde i den här tråden, men alternativet hade varit att skriva ett inkomplett inlägg som hade behövt fyllas på i efterhand för att vara vettigt. Jag tar hellre och betar av hela skiten medan jag ändå håller på. De enda svar man kan få då är från viktigpettrar som ska hålla på och muppa sig, och de har jag god hand med.

Jag slipper ju läsa deras pladder när jag i framtiden tittar tillbaka på trådarna...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Grattis polarn.... [OT]

...Du har just kvalat in på listan över de minst respektabla inlägg jag sett, med det här inlägget.

"Jag hade läst Yassilus' inlägg, men han skrev ju helt andra saker än vad jag gjorde! Med din logik så har ju även Yassilus skrivit ett onödigt inlägg eftersom han nämner samma tips som Krille redan gjort."

Ja, mitt inlägg var komplett onödigt, precis som alla andra inlägg på det www.rollspel.nu eller vilket annat diskussionforum som helst, och jag tar gärna på mig rollen som onödig, det är lugnt, jag är van.
Jag ser dock en liten skillnad mellan mitt inlägg och ditt och det är att min är en kommentar på Krilles i förbifarten, ditt är bara samma sak som mitt fast med en dillkvist på toppen.
Jag bryr mig inte särskilt mycket ifall du vill skriva samma sak som jag igen, det är lugnt, jag är van att folk gör det. Blivit rätt mycket så på senaste tiden.

"Jag slipper ju läsa deras pladder när jag i framtiden tittar tillbaka på trådarna..."

Då måste jag ge lite tips.
Infopops hemsida kan man köpa den senaste versionen av det här forumsystemet som körs på www.rollspel.nu. Det är tyvärr rätt dyrt, men det kan nog vara värt det.
Å andra sidan finns ju vBulletins forumsystem som, om än är ganska rörigt att administrera funkar ypperligt som forum och har en del roliga funktioner.
Sen finns det ju en del gratisalternativ, till exempel PunBB som är min personliga favorit, eller varför inte phpBB som är det som körs på Sveroks forum.
Eller det smidigaste alternativet... Att starta en ordbehandlare man själv har på datorn och skriva ner det man tycker...

...För så som jag tolkar din sista rad så struntar du i vad vi andra skriver här på forumet och bryr dig bara om vad du själv skriver. Försöker du anpassa det synsättet till ett diskussionsforum där det i dagsläget finns strax över 5000 registrerade medlemmar så får du förstå att folk ställer sig frågande när du skriver samma sak som någon annan redan gjort, oavsett vem det är.

chrull

Stockholm Kartell
Rising, Storuggla och Yassilus.

Ni borde veta bättre alla tre. Lägg av nu innan jag tvingas låsa en tråd av en stackars grisodlare som bara ville ha lite svar på sina funderingar.

chrull - skär er för fan

Rising

Vila i frid
Erm... tack? [OT]

Okej, nu fattar jag ingenting. Har något hänt i helgen som jag har missat?

Jag tyckte Krille skrev ett bra inlägg, jag tyckte att du skrev ett bra inlägg och jag tyckte faktiskt att mitt eget inlägg var oförargligt, det också. Okej, kanske råkade jag skriva något som du redan hade nämnt, precis som du nämnde det som Krille redan hade nämnt, men så är det ju alltid på forumet? Det jag ville skriva som du inte hade nämnt (var man kunde annonsera, hur jag tyckte att man kunde skriva en artikel som gjorde reklam för ens spel utan att tidningen med ens skulle förlora sin integritet, och hur jag tror att man kunde använda internet till ens fördel) gick inte att få fram utan att jag också skrev något om hela den övergripande strategi som jag tror att man skulle använda.

Men okej, tydligen skrev jag bara samma sak som du med en "dillkvist" på toppen. Tydligen har jag bara stultit fem minuter av era liv med mitt inlägg. Tydligen har jag bara förstoppat databasen med ännu ett av mina gargantuanska jätteinlägg som ingen vill läsa och ännu mindre kommentera. Tydligen har jag utdelat en dödlig förolämpning åt dig eftersom några av de tangenter jag tryckte på var desamma som du redan hade tryckt på när du skrev ditt inlägg. Tydligen borde jag arkebuseras på öppen gata för att min "dillkvist" inte var lika "fin" som den information ni hade den ädla välviljan att bidra med.

Förlåt, forumet.

Förlåt att jag inte riktigt tog Storuggla på allvar (jag trodde faktiskt att han skämtade) och skrev två svar där jag först ironiserade över att han skrev ett meningslöst OT-inlägg som raljerade över att mitt inlägg skulle vara meningslöst, och att jag sedan försökte skämta när jag letade efter en förklaring till varför mina inlägg envisas med att bli så långa.

Förlåt att jag finns till.

Jag ska omedelbart gå hem till min moder och fråga varför hon inte kunde ha dränkt mig som spädbarn istället för att jag skulle växa upp och förstöra alla era liv med mina långa och meningslösa inlägg.

Eller så väljer jag att bara skaka på huvudet. Tydligen har ett missförstånd skett, för jag har inte försökt provocera någon eller vifta någon åt sidan. Jag vet inte vad jag ska säga. Har något hänt under helgen som jag missat? För så skulle det aldrig ha låtit på det forum som jag är van vid.