greymatter
Veteran
Hej allihopa. Jag är en italiensk kille. Jag började att lär mig svenska för några månader sedan eftersom jag har alltid varit intresserad med nordiska kulturer, mytologi och språk. När min svenska blir bättre, skulle jag vilja lära mig de övriga nordiska språken Hur som helst. Rollspel är en stor hobby hos mig så jag bestämde mig att inlagga i det här forumet. I det här sättet kan jag samtidigt öva mitt språk, interagera med svenskarna, och prata om rollspel, något som jag är mycket intresserad med. Men jag tänker att jag ska lurka för en stund.
Jag började att spela rollspel in 1998/1999 med AD&D 2E - just då var jag 10 år gammal. Sedan spelade jag med D&D 3.x och Pathfinder en hel del. Jag har spelat andra rollspel också, men D&D är det rollspelet som jag har gjort mest. Jag är DM, och det är lättare att hitta spelare med D&D. Nyligen spelar jag D&D 5E en hel del. Jag gillar GURPS, Withcraft, Iron Kingdoms, Symbaroum, Lamentations of the Flame Princess, Shadowrun, Monster of the Week, samt Star Wars: Edge of the Empire. Jag hoppas veta mer om svenska rollspel
Jag hoppas att min dålig svenska är inte ett problem.
Jag började att spela rollspel in 1998/1999 med AD&D 2E - just då var jag 10 år gammal. Sedan spelade jag med D&D 3.x och Pathfinder en hel del. Jag har spelat andra rollspel också, men D&D är det rollspelet som jag har gjort mest. Jag är DM, och det är lättare att hitta spelare med D&D. Nyligen spelar jag D&D 5E en hel del. Jag gillar GURPS, Withcraft, Iron Kingdoms, Symbaroum, Lamentations of the Flame Princess, Shadowrun, Monster of the Week, samt Star Wars: Edge of the Empire. Jag hoppas veta mer om svenska rollspel
Jag hoppas att min dålig svenska är inte ett problem.