Nekromanti Hej!

dremm

Veteran
Heter Daniel och är ny på både forumet och rollspel! Bor i Lund och är 24. Uppväxt med diverse spel men började först för ett år sedan med rollspel, efter att ha hittat min brors Mutantböcker i en flyttlåda. Spelleder nu en liten grupp vänner, som inte heller har någon erfarenhet. Har kämpat mig igenom ”Vid Regnbågens slut” och första delen av ”Den innersta kretsen” med oväntat gott resultat, även om det kändes som en lite för avancerad introduktion till rollspelsvärden. Vi ska nu påbörja inledningsäventyret i startlådan till Dungeons & Dragons 5e och alla är fortfarande med och taggade på mer äventyr. Trots den ångestfyllda rollen som spelledare, har jag fantastiskt roligt med min nyfunna hobby och känner behovet av att vara med i en större gemenskap för tips och idéer. Kommer troligtvis också att försöka hitta en trevlig grupp där jag själv kan vara med som spelare.

Genesis

Ni dés ni maître
Välkommen! Lund/Malmö har en hel del forumsmedlemmar och rollspelare, har jag för mig, så det borde gå att finna en grupp att spela med om du annonserar på kontaktforumet. I vilket fall som helst, alltid kul med lite nytt blod till hobbyn!

Cissi

Up to no good.
Välkommen hit! Hoppas du ska finna vad du söker. Tveka inte att fråga om du undrar över något.

/Cissi

Jocke

Man med skägg
Kul!
Startlådan till 5e tycker jag är en fantastisk startbox, både för spelare och spelledare. Min grupp (som alla är vana spelare, men något ovana med xp och levels) var alla väldigt positiva.
Det tog oss väldigt lång tid att komma igenom äventyret, säkert en sex-till-tio möten. Så mitt tips är att inte stressa.

Vi hade köpt på oss players handbook och spelade inte de färdiga rollperosnerna, så de vet jag inget om.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
dremm;n140428 said:
Trots den ångestfyllda rollen som spelledare
Stay strong! Det är tungt att vara SL, i synnerhet i början, men det blir lättare allt eftersom man lär sig små trix för att förenkla sin uppgift och hittar sin egen stil.

DnD 5th edition kan vara ett väldigt bra val att köra på ett tag tills ni blir varmare i kläderna, jag har mycket gott att säga om det spelet (En del dåligt också, men det är bara fråga om personlig smak)..

Välkommen!

dremm

Veteran
Jocke;n140440 said:
Vi hade köpt på oss players handbook och spelade inte de färdiga rollperosnerna, så de vet jag inget om.
Vi kör på de förskapade karaktärerna som verkar bra. Bra bakgrundsinfo för att komma in i karaktärerna, vilket nog är en bra hjälp i början. Mina spelare har i och för sig inga problem med att komma på bra karaktärer men underlättar för att lära sig reglerna. Verkar lovande!

dremm

Veteran
Rymdhamster;n140445 said:
DnD 5th edition kan vara ett väldigt bra val att köra på ett tag tills ni blir varmare i kläderna, jag har mycket gott att säga om det spelet (En del dåligt också, men det är bara fråga om personlig smak)..

Välkommen!
Nu har vi mycket material att ta oss igenom, men jag gillar att planera så är det något system som är naturligt att gå vidare till från DnD 5e?

Mundo

Myrmidon
Wow! Från Lund? Skitfett!
Jag tillhör en döende spelgrupp (2-3 spelare för tillfället) som håller på i Eslöv. Säg till om du är sugen på att spela lite med några Eslövsbor (det är inte lika farligt som det låter).

deusexmatteo

Warrior
Mundo;n140661 said:
Jag tillhör en döende spelgrupp (2-3 spelare för tillfället) som håller på i Eslöv. Säg till om du är sugen på att spela lite med några Eslövsbor (det är inte lika farligt som det låter).
Haha, tre av fyra spelare i vår grupp är Eslövare - mycket mindre farliga än skräckhistorierna säger :) En småstad med en krog med namnet "Knivbaren" och eget soltempel (iaf. när jag var där och spelade rollspel back in the day) kan ju driva fram de mest illvilliga rykten.

Mundo

Myrmidon
mo.;n141646 said:
Haha, tre av fyra spelare i vår grupp är Eslövare - mycket mindre farliga än skräckhistorierna säger :) En småstad med en krog med namnet "Knivbaren" och eget soltempel (iaf. när jag var där och spelade rollspel back in the day) kan ju driva fram de mest illvilliga rykten.
Najs!

dremm

Veteran
Mundo;n140661 said:
Jag överlevde gymnasietiden i Eslöv så några rollspelare låter inte så skräckinjagande! :) vad lirar ni för något?