Nekromanti Hejhej!

Rowyn

Veteran
Hejsan jag är ny här och jag undrar om ni känner till Avidgamers? Det är också en sån där rollspels sida som många brukar fixa till och göra dom snygga. Är det precis som här eller?

Johan K

Gammal & dryg
Hej & Välkommen !

Tjaaoo, kan väll inte påstå att jag känner till den sidan.
Ett hett tipps är att kolla igenom Hjälp/frågor. Där finns det en massa nyttigheter att läsa om den här sidan !
En krot beskrivning av den här sidan är att den inehåller en massa bra länkar, gratis rollspel + en hel del andra matnyttigheter & roligheter som t. ex julkalendern... :gremlaugh:
Senså finns ju forumet åxå, ett synnerlig trevlig sådan !!

/ Johan K, som försöker hålla krama-en-nybörjare-kampanjen-vid-liv... :gremsmirk:

Foggmock

Myrmidon
Eh, nej, detta är inte alls som Avidgamers. På denna sidan DISKUTERAR vi rollspel, inte skapar (på indieforumen gör man det iofs) eller spelar. Det finns ett gäng gratisrollspel att ladda ner om man känner för det, och ett gäng äventyr och noveller.

Trots olikheterna mellan rollspel.nu och Avidgamers hoppas jag att du ska trivas ändå. Herzlish willkommen.

Johan K

Gammal & dryg
En liten undran..
Vad är adressen till Arvidgamers ?
Skulle vara kul att kolla in den sidan.

Sodivra

Champion
Hej'ej.

When in doubt, google.
www.avidgamers.com kom upp längst upp.

Spelar dom och skapar rollspel på avidgamers? Jag tycker det verkar mer som dom spelar rollspel och diskuterar spel.
Här på sidan diskuterar vi iallafall spel och skapar spel indirekt genom att skaparna diskuterar på rollspelsmakarforumet och indieforumen (som inte är tillgängliga i menyn än, men Staden är bäst.)

(Bäst att promota lite, eftersom uppslutningen till Metropolitiska Sällskapets Tidskrift 176 har varit pinsamt låg.. Å andra sidan kan det vara för att vi promotat för mycket men.. meh.)

Foggmock

Myrmidon
Re: Hej'ej.

Ja, jag menade alltså "skapar" som i "folk kan lägga upp sina egna PBF'er och designa sidan" ungefär. :gremsmile:

Netfeed

Swashbuckler
Re: Hej'ej.

sedan används ju sidan väldigt mycket till allianser osv. för diverse mer eller mindre suspekta online spel, tex utopia, earth och allt vad de nu heter