Nekromanti Hejsan hej!

DemolitionGnutt

Veteran
För att sparka igång lite snack så kan jag väl klämma in ett mail som några av er nog fick skickade till er...

Vad är relevant?

Recensioner?
Codex har väldigt mycket recensioner, och det är rätt enkelt att man helt enkelt fördelar de armeböcker och expansioner som regelbundet kommer ut. Det borde nog vara av läsarnas intresse att få lite opartisk bedömning av nya armeböcker och Gwspel.

Husregler?
Dom jag spelar med brukar följa orginalreglerna, så personligen hyser jag inget större intresse för nya regler av påhittade monster och fordon. Man skulle dock kanske kunna tänka sig på att läsa förslag på fordon tillverkade av fordonsreglerna i WD252 eller lite tyranidmonster från WD255 med tillhörande beskrivning av hur man bygger dylik pryl. Vad som däremot i mitt tycke är mer relevant är scenarion eller kampanjuppslag. Regler för en serie kopplade strider där varje strids utgång styr de påföljande striderna låter trevligt. Lite mer avancerade scenarion med delmål och med kanske oväntade händelser (slump eller spelledare). Fler idéer?

Taktik?
Hur bygger man en bra XXXarme? Hur bör man spela XXX mot YYY?

Armelistor?
Kan det vara av intressen att man skriver om olika typer av arméer man har spelat och hur man bör spela dessa?

Måla gubbar och bygga terräng?
Finns det folk som är begåvade och kan ha målarkurser? Har folk trevlig terräng de kan delge folket hur det gjordes? Det är väl även trevligt att se foton av gubbar, arméer och terräng.

Battle reports?
Personligen tycker jag att man får ut vad man behöver i denna väg genom WD, men andra kanske är sugna på att dokumentera sina strider? Man skulle kanske kunna skriva om turneringar eller konventshändelser.

Rykten?
De som hänger mycket ute på nätet och vet vad som är på gång skulle kanske kunna driva en ryktessida. Risken skulle dock kanske vara att detta endast blir en svensk översättning av Portent. (www.portent.net)

Regelfunderingar?
På hemsidan kan man ju besvara frågor.

Atrikel/hemsidor?
Tips om vad man kan hitta på nätet?

Övrigt?
Fler förslag?

En bra fråga i sammanhanget är väl vilka spel som skall behandlas. WHFB och WF40K är väl självklara, men vad anser folket om "runtomkringspelen" såsom Epic, Mordheim, Bloodbowl, Warmaster, Gorkamorka, Spacehulk etc. Finns det anledning att avgränsa sig eller organisera?

Sedan skulle man ju kunna se vad folk spelar och har intresse av. Jag spelar i alla fall

WHFB (Orcs, Dwarfs, Vampires, Chaos warriors - Nurgle, Skaven)
WH40K (Tyranids, Dark Angels)
BloodBowl (Orcs)
Mordheim (Lite blandat)

På återseende
/Jonas Olsson

Höffa höff...