Nekromanti Hejsan

Sponny

Veteran
Jonny, en gammal spelare som hittat hit. Jag minns fortfarande hur jag som 13:åring julen -86 fick den "svarta lådan" i mina händer. Det blev inte mycket annat gjort än regelläsning den julhelgen. Sedan följde flera års spelande av Dod, Expert och Nya Mutant innan spelgruppen bröts upp av flickvänner, arbete och studier.
Och efter närmare tjugo års uppehåll så var det dags igen. Efter riktigt dåligt sommarväder så frågade den trettonåriga dottern vad vi skulle göra. Då klack det till i pappas huvud:
"Vi kan spela rollspel."
"Huh?"
Så efter framslagning av rollpersoner och lite regelplugg för pappan har nu den nyutexaminerade häxan Ichigo och den åldrade och av ryggvärk plågade krigaren Jonon givit sig iväg på sitt första äventyr. Det har börjat spöka på slottet Gråhall och runt slottet. Varför och går det att stoppa?
Så vi får se om hon uppskattar det och om jag, om hon inte gillar det, hittar andra att spela med.

Mundo

Myrmidon
Det var en riktigt bra idé du hade, kanske en av de bästa idéer en pappa har haft.

Välkommen till WRNU!

zonk

muterad
Bra jobbat! Vi hoppas på lite återväxt för hobbyn där!

Sponny

Veteran
Nu i helgen avslutades dotterns första rollspelsäventyr, Marcus Thorells "Rop ur det förgångna" från Sinkadus nr 32. (Om någon känner honom får ni hälsa från mig och tacka.) Ett helt underbart första äventyr med gott om möjligheter att lägga in egna krokar och idéer. Dottern och hennes grupp lyckats rädda spöket från sitt öde genom att bege sig tillbaka i tiden och rädda henne innan hon dog. Och när de kastas fram i tiden igen hör hon en röst som tackar henne och berättar att spöket är hennes egen mormor. Hon har kort sagt lyckats rädda sig själv. Och där var äventyret slut.
"Men, men... Jag vill ju spela mer."
Så det ser bra ut för återväxten. ;)

Så en fråga. Med tanke på namnet på dotterns karaktär, Ichigo, så lutar det mot att vi kommer att hamna i Äventyrsspels Jih-pun med tiden. Men tyvärr är alla de kartor jag hittat av frimärksstorlek. Så om någon har en kopia på en bra karta vore jag väldigt tacksam.