Nekromanti Helgade föremål

ulvtand

Veteran
Jag vet inte om den här frågan ställts tidigare så förlåt mig.

Jag undrar över effekten av helgade vapen. Om ett svärd helgas en gång så får den +Ob1T6 på hugg respektive stick, om nu helgningen upprepas, vad händer då. Utökas hugg och stickskadan med +Ob1T6 eller kvarstår den vid samma nivå?

Det var allt

Vänligen Ulvtand

Marukusu

Hero
Nej, då man bara kan ha en provisorisk effekt på ett tingest per gång.
Sorry, but that's the rules.

/Marukusu, bastarden

Marukusu

Hero
Ja, jag tror det. Rygar-san sa det till mig i alla fall. I vilket fall som helt verkar det lite väl über med ett svärd med 200 "helgningar" på sig, inte sant?

/Marukusu, resonerar (nästan) alltid efter sitt eget intellekt

Rygar

Veteran
Det jag sade var för det första att man max kan kasta en provosorisk besvärjelse åt gången, vilket var vad Dnalor på kanalen sade om jag inte missförstod honom :gremsmile:

Vidare säger mitt eget sunda förenuft att man inte kan slipa ett svärd jättevasst för att sen slipa det jättevasst igen, det är ju liksom redan jättevasst.. därför borde samma sak gälla med magi, flera olika, visst, men bara en av varje.

/Rygar resonerar även han (nästan) alltid efter eget intellekt

ulvtand

Veteran
Men då undrar jag hur solsvärdet { 10 nivåeer lättare på dödslaget... dvs 10 nivåer på cermonin " " eller vad den nu heter } och .... (vad hette han nu igen riddare i Zorian orden vars svärd är helgat i hela världen?) vilka skador gör dessa? och kan man be guden att lägga en högre magnitud?

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Herr Ivian och hans svärd

Zorianriddaren Herr Ivians (antar att du menade honom) svärd är ju helgat av flera olika personer, och eftersom varje person kan ha lagt max en provisorisk besvärjelse (minns dock inte om det är totalt, eller en per effekt/besvärjelse/ceremoni) så kan svärdet vara mångdubbelt helgat (enligt min regeltolkning iaf...).
Så om flera präster helgar ett och samma vapen så borde det ju trots allt funka. Det står ju inget om att lägga en provisorisk effekt på något som redan är en provisorisk effekt på, förrutom att man bara kan lägga en sådan per person.
Om du inte förstår vad jag menar med provisorisk besvärjelse osv. läs i magikapitlet (tror det står där iaf).

/Yvian, som ska till skolan om tre minuter!

ulvtand

Veteran
Re: Herr Ivian och hans svärd

Det är ungefär hit jag ville komma, men vad är regeltekniskt resultatet av det hela? :gremsmile: :gremblush:

Marukusu

Hero

Herr Ivians svärd är inte regeltekniskt helgat av en massa präster. Herr Ivians skicklighet med svärdet kan få folk att tro att "Daaks Bane" är något fettingmagiskt übersvärd, fast det egentligen bara är ett snobbigt stridssvärd utan speciella egenskaper.

Ha!

/Marukusu, kommer med svar på tal

Marukusu

Hero
Solsvärdet [Fet jävla SPOILER]

Solsvärdet är tillverkat av en jävla solgud (Helion) som offrade sin jävla arm för att tillverka det! Det är en helt annan jävla klass på skiten!!!
Glöm för i helvete inte spoilermarkeringen nästa gång!

/Marukusu, som är för upprörd för att skriva något klatschigt

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Solsvärdet [Fet jävla SPOILER]

Varför så upprörd?
Berätta istället var det står och om solguden fortfarande är enarmad? :gremsmile:

Att solsvärdet är helgat på det sättet gör det kanske unikt... men det är väl inte otroligt att flera föremål kan vara liknande artefakter...

Marukusu

Hero

"L&H" tror jag. Jag är så upprörd för att folk inte bryr sig om att skriva "spoiler" och för att jag är en sån person som lätt blir upprörd.

/Marukusu, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Eva Florén

Swashbuckler

Intressant. Jag kan iofs tänka mig att krångla till det lite mer (regeltekniskt för att inte svärdet eller vad det nu är ska bli för mäktigt) att föremålet måste helgas vid flera olika tempel/helgedomar för att inte ett tempel med säg tio präster ska kunna helga det till grymma nivåer. Därav måste rollpersonen/spelledarpersonen resa över hela Mundana (eller området där religionen är verksam) innan den når sådana nivåer att det för SL är möjligt att sätta käppar i hjulet för spelaren. :gremsmile:

Sånt tar tid. Hehe.

Eva Florén

Swashbuckler

Tack för upplysningen om solsvärdet.

Det lönar sig dock föga att bli upprörd över liknande beteende. Speciellt när skrivaren är en nybörjare på forumet. Det är inte alla som känner till att man måste skriva spoiler när det gäller liknande inlägg. Det tycker jag du bör ha i åtanke. För min egen del tog det närmare 700 inlägg innan jag kom på det där med spoiler. Men det kanske bara jag som är lite trög?

:gremsmile:

Marukusu

Hero
Kudasai

Ok, förlåt allihopa för att ha förstört forumets wa. Jag ber på mina bara knän om förlåtelse, och jag skall försöka göra allt som står i min makt för att tygla mitt humör i fortsättningen. Och ja, jag är seriös.

Dessutom så överdrev jag en del med mitt hetsiga utbrott. Det finns en viss charm i att skriva elaka saker och uppträda förbannad, och jag tog tillfället i akt. Förlåt än en gång.

/Marukusu... Skriv alltid spoiler på viktiga grejer, wakarimasu-ka?

DarkMystic

Swordsman
Vad för kul med mega pumpade svärd?

Måste man följa reglerna hela tiden? Typ om man varenda samorian präst helgade Ivians svärd så tror inte jag det ger massa skada utan svärdet kommer bli nån sorts av super relik! Tänk när Jargierna kommer så kommer Ivian dit också med sitt uber helgade svärd och drar ett "aragorn tal" och får hela Soldarn arme att bli fyllda med insparation och moral OCH KROSSAR JARGIERNA MED SIN TRO! Ja det hade varit coolt. Men skit samma powergaming SUCKS!'

/DarkMystic, för vem bygger coola magiska prylar.

Pendragon

Swashbuckler

Njae... det är nog så att besvärjelser över lag inte är kumulativa. Jag är inte så haj på magins lagar och så (och jag äger inte M&M) men jag vill minnas att det finns nåt som sätter P för uppnå löjligt mäktiga saker genom upprepad användning av besvärjelser av samma magnitud.

/Joel - ute på djupt vatten