Nekromanti Helgade föremål

Marukusu

Hero
Å andra sidan... [OT]

Vad är det som förhindrar jargierna från att förbanna herr Ivian så mycket så att han blir helt förvrängd och till sist försvinner? Eller sätta en förgiftad armborstskäkta i skallen på honom? Möjligheterna är obegränsade...

/Marukusu, RP:n själv får välja

Hjalle

Swashbuckler
Re: Å andra sidan... [OT]

(Arrrghhhrrrgga!! Det brrrka datoräcklet pajade nästan olch stängde av sig själv...så nu får jag börja om.Öh...katastrof :gremwink:)

Hm...rätt intressant. Om alla Daaks fiender, himla många alltså, skulle ta sig för att förbanna aboraten en vacker dag skulle han nog skrumna ihop som en punkterad badboll... pfffffhuhhhh ...med de nuvarande reglerna (såvida Förbannelse inte också är okumultivt)

Personligen tycker jag nog att detta är något helfel :gremwink:. En predent eller en...hjälteriddare från Zorián-orden...ska nog ha lättare att `motstå´ ceremonin än en illaluktande :gremsmirk: bonde, som visserligen är silverbröllopsfirare...
Därför kör jag med husregeln (som visserligen aldrig används)
att man slår Ob3T6 mot qadosh, öh...varje gång...man blir Förbannad. Lyckas slaget med effekt 3 eler högre sänks inte qadosh alls. Effekt 0 till 2 ger -1, ett misslyckat slag ger som vanligt -2. Ett fummel innebär -1T6 (inte Ob), medan ett perfekt slag gör att den motståndskraftiga jäkeln får slå ett förbättringsslag på Ob3T6.

/Hjalle, frälst*

*läst alla Tolkiens böcker, för den ofrälste snubben som inte fattade...

Pendragon

Swashbuckler

Vad är det som förhindrar jargierna från att förbanna herr Ivian så mycket så att han blir helt förvrängd och till sist försvinner? Eller sätta en förgiftad armborstskäkta i skallen på honom? Möjligheterna är obegränsade...
För att martyrer är jävligt jobbiga, speciellt de döda.

/Joel

DarkMystic

Swordsman

Tuffa regler dem ska man nog använda om det blir någon gång de vanliga reglerna används...

/DarkMystic, för vem visa fingret åt Daak och överlevde :gremwink:...