Nekromanti Helig Krigare

teddy

Warrior
En utav mina spelare är Helig Krigare (gerbanis, och han har varit Präst en yrkes period så han har fått 3 böner men nu undrar jag nu när han är helig krigare blir han bättre på dom böner han har eller får han bara vara så bra som han var som präst? alltså amatör..?

Mörkrets Furste

Hasse

Hero
Så som jag fattat det så kan en helig krigare inte lägga böner på nivåer över Amatör då de istället valt att bli krigare. De får istället mer SK och Hp då de stiger.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Adsinistratus

Veteran
Men man lär sig ju böner mha träning. Det skulle leda till att man kan lära sig alla böner som amatör och sedan välja att bli helig krigare, samtidigt som man är lika bra på böner som en "ren" präst...

Martin Hammar

teddy

Warrior
Jag har uppfattat att det är så att man får bli bättre på dom böner man har från början men inte lära sig mer, och det värkar många andra också gjort så jag kör så. För annars har man ju ingen igentlig annledning att välja Helig Krigare för om man inte har böner är ju Krigare mycket bättre eller vad tycker ni?!

Mörkrets Furste

Hasse

Hero
Ni kanske har rätt, ju mer jag läser reglerna ju mer osäker blir jag på att jag har rätt så om nån från Riotminds läser detta så vore jag tacksam för ett klarläggande.
sedan kan man ju alltid göra husregler på hur man själv vill ha det, men då är det bra att veta vad som gäller enl de officiella reglerna. Som det är nu tycker jag det är lite otydligt.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd