Nekromanti Hellboy II

Coffe_Kanon

Swordsman
Den första filmen imponerade inte. Dock är jag inte så bekant med Hellboy som serie, vilket leder till en av två slutsatser. Antingen så var den första filmen en bra adaption av serien, vilket isåfall betyder att jag helt enkelt inte gillar serien heller. Eller så var den första filmen en dålig adaption vilket gör att serien fortfarande har the benefit of a a doubt hos mig. Det jobbiga med Hellboy är att jag kan ine riktigt sätta fingret på exakt vad det var jag inte gillade, helheten var bara tråkig liksom. Lite som adaptionen av The League of Extraordinary Gentlemen, det klickade helt enkelt inte.

För övrigt så dog väl Kroenen i första filmen vilket är synd, han var riktigt ball.

//Coffe_Kanon - som känner sig skeptisk inför denna "Hellboy II"

Big Marco

Läskig
För övrigt så dog väl Kroenen i första filmen vilket är synd, han var riktigt ball.

Då gör man som jag - man skaffar sig dem hem. Både Hellboy och Kroenen (Limited ed) står hemma hos mig och glor på mig.

Coffe_Kanon

Swordsman
Jasså, det är DÄRFÖR du är så inaktiv på Noir-forumet? Du sitter och har stirrtävling med din Kroenen figur samtidigt som du beundrar Kroenens överväldigande coolhet. :gremgrin:

Nu trillade poletten VERKLIGEN ner...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Kan väl iofs ha att göra med att han var nästan helt och hållet en del Toro-karaktär. I serien finns han visserligen med, men mest som en biroll och hela bakgrunden, fysiken etc är helt framfantiserade till filmen.

Intet ont om det förfarandet naturligtvis, han var skitcool i filmen och adderade en hel del, även om jag personligen hellre skulle ha sett att Bruttenholm dödades av grodmän precis som i serien.

//Krank, som sörjer att Mignolas TV-serieprojekt The AMazing Screwed-On Head" inte gick igenom. Ni som inte sett pilotavsnittet, leta rätt på och se - PRONTO!