Nekromanti Hello Kitty straffar [länk]

Troberg

Sinister eater
Cruel and unusal punishment [ANT]

Om inte det här är definitionen på "cruel and unusual punishment" så vet jag inte vad som är det.

Ymir

Liten kantbaron
Inte för att vara den som är den, men dockan heter faktiskt bara 'Kitty'. 'Hello Kitty' är mest en tagline av nåt slag.

I övrigt...givet att jag dekorerat min datorskärm med Kitty och har en Kitty-netsuke till mobilen och en Kitty-linjal och Kitty-ätpinnar, så är jag kanske inte rätt person att bedöma om det här är 'cruel and unusual punishment' eller ej. Eller så är jag bara en garderobsmasochist med med en fetish för rosafluffiga japanska fabrikprodukter.

- Ymir, hade känts sig mer förnedrad över att tvingas bära fluga, typ...de enda som bär fluga är töntar och galna vetenskapsmän...och Ennio Morricone. Som förvisso är en tönt...jaja, whatever...

Krille

Super Moderator
Kitty eller Hello Kitty?

Inte för att vara den som är den, men dockan heter faktiskt bara 'Kitty'.
Faktiskt inte. Den heter Hello Kitty. Från början skulle den heta Kitty White, men det blev inte så.

Och Hello Kitty var inte från början en docka, utan började som enbart en design att göra merchandise av. Dockorna kom senare - liksom anime, skivor och blablabla - när Hello Kitty av någon anledning slog.

http://www.sanrio.com/characters/ <--- figurerna i kitty-universat, enligt den officiella hemsidan.

Troberg

Sinister eater
Re: The FIRST rule about Catfight Club...[ANT]

...is that you don't speak about Catfight Club!
Jag trodde att det var "They fight without shirts or shoes.".