Nekromanti Helm Slakten??

Phelan

Hero
Det var ju ett tag sen någon sa det sist så...

...det här är ett ypperligt tillfälle att använda SÖK-funktionen. Gör det, läs igenom det stora antalet trådar om Helmslakten och återkom sen om det är något specifikt du undrar över.

Mvh / Phelan

Fahnen

Swordsman
Re: Helm Slakten?? (ANT)

Faktum är att de bara var några veckor sedan någon tog upp Helm

SchackGuru

Veteran
För SL, ingen annan!

1. är du Sl och undrar så föreslår jag att du köper legender och hemligheter,

2. är du spelare så skit i det, det blir mycket roligare om du låter Sl får göra sin äventyr i fred utan att du smyg kollar innan så du vet hur du ska göra...

Fahnen

Swordsman
Re: Närmre bestämt...

...sid 43-44 i L&H och sen så står det om Helmgastarna på sid: 30-31 i Vandöda och nekromanti.

Mouja

Hero
Jag ska vara konkret... [Spoiler!]

Du har alltid det här inlägget där jag skrev om vad som finns där just nu. Men nu var ju frågan om vad som hände och eftersom jag inte har någonting bättre för mig kan jag förklara hur min vision av det hela såg ut...
Obs. jag har inte läst L&H på ungefär ett år, så detta är bara vad jag tycker/gissar hände

Himlen färgades röd, som av blod. Damar gick sakta fram på stadens gator, han var på väg hem men hans ben ville inte lyda honom och springa. Han kom snart fram till sitt hus, han såg sig om över axeln alldeles innan han tog tag i dörrhandtaget. Han såg någon komma gående mot honom, det var ingen som han kände igen så han brydde sig inte speciellt mycket. Till sin stora fasa kände han att dörren var låst, hade han låst den då han gick ut? Hade han ens en nyckel med sig? Ja, vilken tur det hade han. Han famlade i fickan efter sin nyckel och fann den efter ett tag. Med glädjetårar förde han in den i låset och vred om. Längre hann han inte för någon eller något lade en hand på honom. Han fick kalla kårar längs hela ryggen och frös till, han vågade inte röra sig. "S.. Snälla..." Lyckades han få fram innan han kände ett par kalla händer sluta sig runt hans hals.

Kom ihåg att klockan är 14:någonting och att jag precis vaknat så alla felstavningar och grammatiska överträdelser skyller jag på nyvaken-heten

Men kort sagt var det det som hände... himlen färgades röd, vattnet i "vad-det-nu-var" färgades rött och det var en ganska så enorm slakt i staden och få (om någon) överlevde, bla bla bla Daak-riddare, bla bla bla Zorian-orden... har jag rätt?