Så ... vem är jag då?
Började med rollspel 1987 när jag var sju år gammal. Min bror drog in mig i hobbyn via Drakar och demoner. Kom inte igång med en egen spelgrupp förrän jag var 14 och spelade då mestadels Eon, DoD, Mutant Chronicles, Shadowrun, Stjärnornas krig och Deadlands. Min huvudspelgrupp på den tiden hade alltid minst en tjej och på den tiden var det ovanligt att se kvinnor på rollspelskonvent. Tiden på universitetet runt millenniumskiftet började jag snickra på ett eget spel samtidigt som jag flyttade från min hemstad. Jag hittade två nya spelgrupper där hälften var kvinnor och jag har upplevt denna positiva trend även på konvent där uppåt 40-50% är kvinnor. Så Helsingborg ska inte vara sämre.
2009 släppte jag mitt egna spel
Matiné där jag såg till att hälften av bilderna var på aktiva kvinnor och samma trend kommer mitt nästkommande spel att ha. Jag har utöver detta varit med som domare i 200 Word Challenge, skrivit bidrag till friformiga Golden Cobra Challenge, har en mängd rollspelsartiklar på rollspelskollektivet
Urverk speldeisgn, skrivit för rollspelsbloggen Gnome Stew, gett massvis med respons på allehanda rollspel, varit medarrangör och spelledare i diverse rollspelsarrangemang på konvent och de flesta mindre svenska rollspel på marknaden har mitt namn i sig. Jag har erfarenhet inom grafisk design, djupare kunskaper i speldesign och jobbar dagligen som programmerare där jag bollar fyra olika språk. Sedan är jag rätt trevlig också.