Nekromanti Helvete! Det brinner!

Storuggla

Champion
Vad räddar du? Du kan bara få ut en pryl, en sak eller en mojäng innan det är för sent, och brandkåren sitter på stationen och dricker kaffe.

En pryl alltså! Rädda det nu!

Storugga, I'm the firestarter

Johan K

Gammal & dryg
Bra fråga...

Dock så tror jag att jag komemr att slita med min mobil...
Med motiveringen att jag dels ska kunna brandkåren & dels kunna ringa mamma & säga att jag inte brunnit inne.... :gremlaugh:

/ Johan K, som undrar vad Storuggla skulle välja..

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag som bor på bottenvåningen skulle väl i praktiken börja hiva ut grejer genom ett krossat fönster... men... det hinner jag ju inte säger du. Då är det knepigare. Klart man vill rädda alla rollspelen, instrumenten, min Marshall Superbass från -76 och högtalarlådan med element från -73... men... det blir nog pappas gamla armbandsur. Jag tror det har stannat och glaset är repat och sprucket... men det är nog det enda, för mig, föremålet i lägenheten med den typen av affektionsvärde. Gitarrer kan jag köpa nya men jag har lite mer begränsat av förråd av saker efter farsgubben.

Perkan

Veteran
Rent spontant: Den 160 cm höga postern med Angelina Jolie i våtdräkten från Tomb Raider 2.

Nåt lite mer långsiktigt: Svärdet.

ripperdoc

Myrmidon
Solklart min bärbara dator. No question about it. Där finns det mesta jag skapat under mitt liv lagrat.

/RipperDoc - som lovade att rädda allt Lego vid en brand i yngre ålder

Krille

Super Moderator
Servern.

Utan den blir det inga fler rollspel från Rävsvans Förlag, för där ligger alla texter. Vill ni att avbrottet inte ska bli allt för långt så får tre personer snabbt pallra sig över och släpa ut teckningsmappen, arbetsdatorn och lådan med backupskivorna. Resten tar försäkringen.

Marcus J

Hero
Hum, svår fråga. Jag har inte riktigt hunnit sammla på mig en massa emontionellt stuff. Om jag får tid på mig att leta väldigt länge så kanske jag letar upp min (ok, min brors) gamla sönderlästa Eon 1. Den finns någonstans i huset men jag vet inte var och har aldrig fått tummen år arslet och letat upp den.

Varför skulle jag ta den?

Det är den första rollspelsboken jag någonsin höll i min hand. Det första rollspelet jag spelade.

Sen att strid tar forever+ lite till och man måste räkna huvudet av sig för att komma fram till hur mycket skada man gör har inget med saken att göra.

Om det ska vara något annat så blir det nog mascheten som jag köpte i Guatemala. Den hänger behändigt precis där man går förbi på vägen ut.

/Marcus som inser att kalla en Eon1 bok för gammal kanske är att ta i.

Cohen

Swordsman
Datorn

Allt annat kan jag köpa nytt/göra nytt/klara mig utan, men filerna på hårddisken är rätt svåra att ersätta.

Selly

Level 5 Laser Lotus
Ett tråkigt svar. [ANT]

Solly, men även jag skulle rädda burken. Det hade ju varit roligt att vara lite mer originell, men…bleh.

Ulfgeir

Swashbuckler
Även jag skulle troligtvis ta datorn (och då har jag ingen värdeful burk). Har dock en del noveller på den plus filer med hemsidan till bågskyttet etc.

Alternativt skulle jag slita med mig materialet till min magisteruppsats.Någon gång skall jag nog orka göra färdigt den.

/Ulfgeir

Netfeed

Swashbuckler
jobbigt

svårt, har nog ingenting i lägenheten som jag inte skulle kunnaa få nytt via försäkringen. enda jobbiga hade varit att köpa om böckerna och tanka om all wärz, men det lär ju inte ta så långtid(någon/några dagar så borde allt det vara tillbaka) har ingenting på datorn som är så viktigt att den faktiskt är värd att spara(allt av vikt ligger på serverar som är inte är i byggnaden och det är fan inte mycket som är viktigt där heller)

hmm, vad skulle det då kunna vara... har jag kläder på mig(om jag inte har det vill ja ha ett par byxor)? vad får jag ha i kläderna? får jag ha det vanlig mobil och plånbok? hade varit lite jobbigt att bli av med mobiltelefonen, orka leta reda på alla nummer och tala om att jag antagligen fått ett nytt till alla dessa, suck

fan det här var ju faktiskt svårt(usch, börjar få lite halsbränna), det skulle kanske nä... allvarligt detta var svårtvad har jag egentligen i lägenheten som är värt att spara?

såvida telefon och plånbok inte tillhör kläderna väljer jag nog mobilen... den är nog det enda som hade varit lite jobbigt att bli av med, om telefonen tillhör kläderna tar jag flaskan med sprit i kylen(blir ju alkoholmissbruk annars)

//Netfeed - som just insett att han inte har något av vikt i lägenheten(möjligt vis min megatokyo-väska(men det är bara för att den var relativt dyr att få hit))

Anders Åstrand

Swordsman
Mina hårddiskar. Allt annat skräp jag har går att köpa nytt tror jag. Iaf det mesta. Skulle vara rätt skönt att bli av med en massa skräp som jag inte klarar av att slänga egentligen.

Rosen

Myrmidon
Snarare o-matematisk [ANT]

Det handlade ju om en pryl; barnen ifråga är tre.
Å andra sidan är nog den äldsta kapabel att springa ut själv, och då har man två armar till de andra...

--
Åke

Organ

Out of time, out of mind
det blir nog pappas gamla armbandsur. Jag tror det har stannat och glaset är repat och sprucket... men det är nog det enda, för mig, föremålet i lägenheten med den typen av affektionsvärde.
Det låter vagt bekant... det är inte så att du är en boxare på dekis? :gremgrin:

/Anders

Gordeg

Hero
Jag skulle instinktivt rädda min enorma samling av hårdkokta tyska porrfilmer... nej förresten, jag äger ju ingen sådan samling.

Då blir det datorn, för att rädda husregler, kampanjmaterial och sånt.

Gordeg