Nekromanti Helvete! Det brinner!

G

Guest

Guest
Jahapp, det brinner.

Jag skulle nog brinna inne, välja en sak skulle jag aldrig kunna göra, minimum 5, detta hänger också på att kunna räkna rollspelssamlingen som en sak/samling, datorn skulle tas även om den inte funkar 486:an skulle nog tas den med, katten, och supernintendot.

Rising

Vila i frid
Alltså... I min lägenhet... finns ingenting värt att spara. Nästan.

Men jag tror att jag tar med mig något av följande:

1. En av mina byrålådor som är fylld med papper och skisser på spel och serier.
2. En diskettbox med mina gamla AMOS-spel.
3. Albumen Socker-Conny, Kvarteret Kniven eller Cages.
4. Mitt nummer av porrtidningen HAWK där jag först såg Kinzie Kenner. (får jag ta med mig en hel samling tidningar så ligger just HAWK-numren ordentligt bra till)
5. Min CD-singel med Snow: Informer. Bara för att djävlas mot de högre makterna.

The_Gorger

Hero
En pinne... eller en matta

Eller, det beror på hur man räknar. I det lilla rummet jag bor i nu finns inget av värde, men hem-hemma finns en svarvad pinne från Zambia. Den ser inte mycket ut för världen, men det är min käraste ägodel. Jag brukar vrida den kring mina händer eller slå mig lite lätt med den, ty dess form är perfekt.
Eller en matta från nyss nämda land, som vår hund, Tessan, brukade ligga på. Den luktar Grand Danois och Afrika, så det väcker alltid minnen att sniffa på den.

Ahh, vilka minnen.

Rickard

Urverk speldesign
"Albumen Socker-Conny,"
Jag har aldrig hört talas om Socker-Conny förrän jag läste det på baksidan utav Trygg-Torkel.. Vad är det för något? Har frågat folk och det enda svar jag fått är "Det är en typ nere i Göteborg"..

"Min CD-singel med Snow: Informer."
Haha, dagens skratt.. :gremsmile: Respekt att du har den.. :gremsmile:

/Han som själv inte har något av värde i lägenheten (för han gör backup till sitt studentkonto) så han skulle väl antagligen ta telefonen, för då kan han ringa och försöka teckna en försäkring eftersom han inte har någon

Rising

Vila i frid
Socker-Conny [OT]

Vad är det för något? Har frågat folk och det enda svar jag fått är "Det är en typ nere i Göteborg"..
He he.

Socker-Conny är egentligen en seriefigur; tecknad av Joakim Pirinen; den mest "högkulturelle" serietecknaren i Sverige. (=Om det är någon svensk serietecknare som tas på absolut största allvar inom kulturjournalistiken så är det Pirinen) Socker-Conny är en antihjälte, en fullständigt självisk vandal som förstör en massa saker och ser på världen med ett fullständigt naivt, obesvärat perspektiv. Socker-Conny har dykt upp i ett gäng småserier, men det är det självbetitlade albumet som alla pratar om; det var jättepopulärt på sin tid och slog upp en massa dörrar för vad man kunde göra med serieberättandet.

Socker-Conny är på sina håll extremt expressionistiskt tecknad, med många finurliga och kluriga stilbyten och lekar med såväl former som strukturer. Ändå (och det är det här som är så skönt) så är inte albumet ett dugg pretentiöst eller högtravande, utan det är bara stenhögt tempo och massor av oneliners som avlöser varandra hela tiden. Kändast är det som yttras på inlagan: "Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad", men det finns många andra: Socker-Conny säger exempelvis till en kristen tant: "Blir man ful av att tro på gud, eller tror man på gud för att man är ful?" En annan klassiker är när en uppretad kvinna säger "över min döda kropp!" och Socker-Conny föreslår "Ska jag döda hennes kropp?"

Den här serien fortsätter med att Socker-Conny säger "NALLE heter det, idiot, kolla här!" å så river han av nallen huvudet, "helt tom innuti är han, läs en bok istället!" (typ, iaf)

Det är en asrolig serie, helt enkelt, i all sin enkelhet. Man gillar Socker-Conny när han tittar ut över stelgrå betongmonster till byggnader och säger "nämen vad fint och trevligt här är!" eller när han förfärat menar "polisen kommer ta mig och choppa huvudet av mig och sen säger de att jag ramlat i fyllecellen!"

Du måste absolut läsa den serien.

Nightowl

Champion
Den närmaste katten [ANT]

För det finns två (kända som The Plutts), och nu har Storuggla dödat den ena! :gremfrown:

Erik, vars hämnd blir fruktansvärd och onämnbar

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag hade nog brunnit inne i samband med att jag försökte rädda alla mina böcker. Så anlägg inga bränder i min lägenhet är ni snälla. :gremsmile: