Re: Här får du ett svar
Hej Duddmannen
Jag låg och sov och kunde således svara på ditt brev. Nu ska jag förklara exakt vad som har hänt, för dig om du vill läsa, eller för andra som undrar.
Jo, jag skrev ett rätt korkat inlägg om varför jag ogillade d20, men var inte direkt konstruktiv och struntade i att föreslå förbättringar, precis som det hela gick ut på. Det uppmärksammade du och Oldtimer. Oldtimer sparade inte på orden och gick på hårt för att förklara vad han tyckte. Det enda du missade var några meningslösa hatinlägg, som jag och Oldtimer ansåg vara rätt infantila när vi väl kommit sans. Rätt löjligt att bråka faktiskt. Så jag frågade om jag skulle ta bort mitt mindre bra inlägg, och hans mindre genomtänka svar, och Oldtimer tyckte det var en bra idé. Nu var det som så att för att radera en tråd måste man först dela den, och sen gå in i den nya delningen och ta bort den där (tror jag, jag är inte så haj på dethär). Istället klickade jag radera på direkten när jag var i mitt inlägg. Jag trodde då att mitt inlägg skulle försvinna, och alla under mitt och bara mitt inlägg. Men så blev det som sagt inte. Det var det som hände alltså.
Gnällde du på d20-systemet eller hade du bara blandat ihop det med Drakar och Demoner Expert?
Liiite svårt att förklara, jag gnällde lite på allting nämnligen. Ska jag säga kort vad jag inte gillar med det hela så är det den 20sidiga tärningen i allmänhet. Jag gillar inga system som bygger på den. Jag blandade ihop D&D och DoD i mitt inlägg, jag känner till skillnaderna det gör jag, men brydde inte direkt om det när jag skrev eftersom min kritik var riktad mot tärningen. Det var nu i efterhand både ett korkat och onödigt inlägg, och jag fick inte fram det jag ville säga även fast jag lade ner sån tid på det. Och nu släpper vi detta samtal, sålänge du inte har någon speciell fråga. Vi kan kanske prata om något annat, som "levelsystem vs succsesiv förbättring"...
Mac