Nekromanti Hembakta bullar hotade!

Arfert

Facit
Snackade med min fru som är utbildad kock.. det där är egentligen inget nytt... det har vart olagligt i åratal egentligen enligt de helsvenska regler som redan finns (fast ingen bryr sig att jaga "brottslingarna").. är bara roligare att skriva om om man kan hänga upp det på det diaboliska EU. ;-)

Matvaror och bakverk som säljs ska redan nu produceras på ett kontrollerat icke hälsovådligt sätt.

Korpen

Hero
Re:KRIG!

Det har blivit revolution för mindre!
Slit åt era vapen, de vill förbjuda våra bullar!

Saxifrage

Hero
När jag var liten brukade man samla in pengar till klassresan genom att baka bullar och kränga i grannskapet. Det kan väl knappast ha varit tillåtet?

Pom

Swashbuckler
Snackade med min fru som är utbildad kock.. det där är egentligen inget nytt... det har vart olagligt i åratal egentligen enligt de helsvenska regler som redan finns (fast ingen bryr sig att jaga "brottslingarna").. är bara roligare att skriva om om man kan hänga upp det på det diaboliska EU. ;-)

Matvaror och bakverk som säljs ska redan nu produceras på ett kontrollerat icke hälsovådligt sätt.
Intressant.

Lagen är vällovlig, även om applikationen här blir bokstavligen åt helvete. Om bullarna verkligen är av fullkornsvete, vill säga. :gremgrin:
Men det här borde man kunna lösa genom att folk i samband med köpet får skriva under en ansvarsförbindelse där de fråntar bullförsäljaren från allt straffsrättsligt ansvar i händelse av matförgiftning, snedbett eller för stor bak.

Saxifrage

Hero
Men det här borde man kunna lösa genom att folk i samband med köpet får skriva under en ansvarsförbindelse där de fråntar bullförsäljaren från allt straffsrättsligt ansvar i händelse av matförgiftning, snedbett eller för stor bak.

I lagstiftarnas och pappersvändarnas ögon är en sådan lösning förmodligen analogt med att haschrökare skulle skriva på ett papper där knarkförsäljaren fritas från allt ansvar för drogens verkningar...

/Sax, centralbyråkrat

Arfert

Facit
INGET är tillåtet här i världen.. ingen är oskyldig... ;-)

Äh, jag tror ingen kommer orka driva en politik där man prioriterar att jaga hembakande tanter och föräldrar till barn i dagis- och skolåldern... Är ju ett otroligt bra sätt att förlora val på.

Nightowl

Champion
Dan Brown-kommentar...

Bråket startade efter att en miljöinspektör i Mjölby stoppat försäljningen av bakverk i det kristna bokkafét Källan
(min fetstilifiering)

Tycker ni inte det verkar översymboliskt och skumt att de slår till i Mjölby? Och mot ett kristet bokkafé, det vet man ju att alla traditionella konspirationer har en yxa att slipa mot kristendomen?
Jag tycker det luktar Sionprioratet lång väg, jag!

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Hembakta bullar kan väl inte skada?
Nä, det ska de väll verkligen inte göra.. Såvida man inte får för sig att trycka ner dem i halsen på någon så är väll hembakta bullar mer än lovligt harmlösa.
Så hela grejen tycker jag är lite överdriven. Känns som man inte behöver vara SÅ noga.

/ Johan K, borde baka nån dag..