Nekromanti Hemförsäkring

Übereil

Swashbuckler
För er som inte redan uppfattat det så ska jag flytta till en etta i centrala Eskilstuna. Det finns ett antal saker man då behöver skaffa, bland annat hemförsäkring.

Grejen är att jag inte vet så värst mycket om ämnet. Framför allt är jag intresserad av vad det brukar kosta och vilka som det är vettigt att teckna hos. Så ni som har gjort sånt här förut...?

Übereil

Storuggla

Champion
Kolla om inte ditt fack erbjuder dig gratis hemförsäkring eller rabatterad sådan hos något bolag. Så slipper du upptäcka det efteråt.

Storuggla, lärde sig den hårda vägen

Björn den gode

Swashbuckler
Jag har lägenhet på 78 kvadrat i ett mindre välansett område i göteborg (normala är att kostnaden är beroende av storlek och postnummer), och betalar 112:- per månad hos folksam. Jag kollade både med facket och hyresgästföreningen som erbjöd försäkringar via dom men dom var dyrare (sen ingick det mer i dom också nu har jag väldigt lite, men jag har liksom inget behov av att försäkra lösöre upp till 1miljon och allt var det var).

Kan inte säga om jag är nöjd eller inte eftersom jag ännu, som tur är, inte har behövt använda den.