Nu letar jag efter ett bra program till hemsidesnickeri. Jag har PC så alla Mac förslag går bort. Jag har tittat lite på dreamwaever men det är ju hopplöst dyrt. Vad finns det annars?
Det beror förstås lite på mängden kunskap och hur grafiskt det ska vara. Mitt favoritprogram är HTML Kit ( http://www.htmlkit.com/ ) som är en texteditorliknande programvara specialgjord för webbkodknackning. Det kräver förstås att man har grundläggande koll på html och css, men erbjuder i övrigt mycket hjälp med förhandsvisning och liknande. Enkelt och mycket bra. Och gratis.
Jag tror att jag tidigare föreslog Nvu, som jag använde när jag gjorde hemsidor på PC. Googla på det. Det är inte hyperavancerat, men det har ett grafiskt gränssnitt och redigerbar kod parallellt, och är gratis. Vill minnas att det inte genererade lika hopplös kod som vissa andra grafiska program gör.
Det HÄR programmet påminner om dreamweaver och golive, men är betydligt billgare. har inte testat det själv, men har hört från andra att det är rätt bra.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.