Nekromanti Hemliga identiteter

Troberg

Sinister eater
OK, vem är det som slunkit in i telefonkiosken och kommit ut som Gröntuva?

Hans inlägg är allför insatta och prick på för att vara en oinsatt nybörjare, det är någon som känner forumet och folket här som driver med oss.

Någon admin som känner för att kolla IP-adresser i loggarna?

Vem är det som är helt omöjlig att känna igen bara för att han glasögon?

Johan K

Gammal & dryg
Bara för att retas, kanske..

HeHe !
Denna Gröntuva har ju skrivit en del märkliga inlägg, till&med märkligare än vad våra "vanliga" grisodlare har lyckats att skriva...
Så jag skulle åxå vilja veta vem det är.. :gremsmirk:

Sodivra

Champion
Va? Nää..

Insatt? Har du något exempel? Låt killen vara, han är ju cool. :gremgrin:
Jag skulle faktiskt köra en skann, men jag verkar inte kunna söka på IP-adresser.. Någon annan admin som vet?

Troberg

Sinister eater
Re: Va? Nää..

Har du något exempel?
Inte något entydigt, nej. Men läs hans/hennes inlägg så ser du att det finns vissa genomgående teman. De är en lagom blandning av irriterande, "jaha, och?" och naiv okunskap.

Jag tror inte att någon nybörjare skulle pricka in det så perfekt på ren tur.

Ymir

Liten kantbaron

Detta var jävligt skumt imo. Och bekräftar trobergs misstankar rätt väl - att en helgrön nybörjare bara skulle råka kläcka ur sig precis vad Ymir vill höra ter sig en smula osannolikt, eller hur? :)

- Ymir, ska utreda saken

Troberg

Sinister eater

Detta var jävligt skumt imo. Och bekräftar trobergs misstankar rätt väl - att en helgrön nybörjare bara skulle råka kläcka ur sig precis vad Ymir vill höra ter sig en smula osannolikt, eller hur? :)
Kanske bara var din självlysande självgodhet som bländade honom? :gremgrin:

walium

Ganska töntig, faktiskt
"OK, vem är det som slunkit in i telefonkiosken och kommit ut som Gröntuva?"

Vem är Gröntuva och vad är det som är så speciellt med honom?

Troberg

Sinister eater
Re: Ett fall för kommissarie codexue

Det är nog inte Rising heller, han svarade lite för bitskt för att det skulle vara ett kamouflage och jag tror vi kan räkna ut Ymir också han har nog inte den självdistansen så att han skulle ha gjort det inlägget för att förvirra oss. Nå då är vi nere på 4410, vi kommer allt närmare, snart har vi den kanaljen fast!
Kan nog räkna bort lokomotiv också. Han skulle inte kunna skriva så sansade inlägg ens om han försökte...

Morgoth går nog också fri, lite långsökt att han ville bli kompis med sig själv, åtminstone offentligt.

4408.

Sodivra

Champion
Det här inlägget säger allt:

Härlig stil, va? Gröntuva har blivit lite av ett kultbegrepp med sin gåtfulla stil, iallafall i mina ögon..
Men ta det lite lugnt nu, han kanske skäms när han får all denna uppmärksamhet och kommentarer på sin "naiva okunskap" :gremsmile:

*med Hr Vilnius röst*
'Året är 2003,i mars månad, platsen är ett forum, ett rollspelsforum där en ny estradatör har gjort entré. Vem mannen? ifråga är är det inte någon som vet. Gröntuva sprider sina inlägg med en mystisk blandning av djup insikt och en nybörjares okunskap. Moderatorerna står handfallna och är lika konfunderade som resten av forumsanvändarna, eller är någon av dem månne inblandade i detta spektakel?Mystiken tätnar och skuggorna djupnar. Mycket arbete återstår innan det får sin lösning'.......

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Ett fall för kommissarie codexue

Det är inte någon f.d förumvärsting som har återvänt i ny skepnad? Hans något bristfälliga stavning kan vara en bra ledtråd.

Eksem

Champion
Re: Det här inlägget säger allt:

Säga vad man vill, men det är garanterat det vansinnigt roligaste inlägg jag har läst på forumet någonsin. Att skriva något som: "Hon ville bara gå på disco. Men jag kan inte dansa bra så det är inte roligt. " tyder på ett helt fantastiskt sinne för humor eller en bedövande avsaknad av distans till något överhuvudtaget.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Mysteriet olösligt

Att kunna spåra gröntuva kan vi glömma. Vem det än är så har han bredbandsbolaget som leverantör, och byter således IP varje gång han kopplar upp. Alla hans 16 inlägg skrevs med samma IP, som dock inte är hans registrations-IP, och det matchar ingen annan användares.

Så, tyvärr...han får fortsätta vara ett mysterium.

- Ymir, har gjort vad han kunnat

Sodivra

Champion
gröntuva och den världsomfattande konspirationen?

VARFÖR registrerar sig gröntuva 17.04 den 20:e februari, för att sedan inte posta ett enda inlägg förrän idag?
Han måste menat något med detta, speciellt om man tittar på att i IDAG så postar han 16 inlägg på nästan precis en timma, klockan 13.00 till 13.59.

Vad betyder detta? Klockan 13.00 till 14.00, nästan precis.
16 inlägg.. 16 är en del av 1-2-4-8-16-32-serien, osv. Alltså fördubbling, fördubbling..

Dessutom är 16 samma sak som 2^2^2..
2+2+2 är 6.
Byt ut 2:orna mot 6:or, och du får talserien 666!!!!!
Varifrån är gröntuva skickad egentligen?
Han är reggad 20/2 också..

gröntuva är reggad klockan 17.04.
1704 så dog Locke, liberalismens fader, och Cramer, matematikern, föddes. Händelse?

I denna karta från 1704 så har Zaphod markerat vissa spår.

Det var allt för nu, men man kan ju fundera..

walium

Ganska töntig, faktiskt
Anar dunkla budskap

"VARFÖR registrerar sig gröntuva 17.04 den 20:e februari, för att sedan inte posta ett enda inlägg förrän idag?"

Min bror föddes den 3:e februari 1983! 20/2 blir 22 om man lägger ihop talen, och 22 är min nuvarande ålder!

"Vad betyder detta? Klockan 13.00 till 14.00, nästan precis"

"Byt ut 2:orna mot 6:or, och du får talserien 666!!!!!"

Jag är född i juni som alla vet är den 6:e månaden. Dessutom är jag född den 13/6!

Kan detta bara vara en slump eller försöker gröntuva säga mig någonting? Tänk om han försöker varna mig? :gremshocked:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mysterious indeed, Sherlock!

Det är mystiskt. Kanske värmde han upp lite innan han vågade sätta sin plan i verket. Kollade kanske upp några säkra kompanjoner. Vi måste reda ut det här...