Nekromanti Hemligt Inlägg

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Civ

Underligt.

Jaja. Jag fick just veta att det tydligen inte fungerar med Windows 98. Jag har nyligen upptagit Civ II spelandet i mindre skala så jag tänkte att det kunde vara kul att ladda ned den. Håhå jaja.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Sodivra

Champion
Suck!

Alltså, din bror klarade det där.. På DEITY! Det är så chockerande för en sån som mig att jag skrev *storknar* som i *svimmar*. Fast nu när jag förklarar det så är det ju inte lika kul.. Doh!

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.

Sodivra

Champion
Civ Och Dess Framtid.

Har också återupptagit Civ. Har nästan klarat det på näst lättast nu, sen flyttar jag upp till nästa nivå..

Muahaha! Jag spelar som vikingarna förstår du, och jag måste krossa dom förhatliga zulus! Efter att ha utforskat Zulus/Persernas/Kartagernas kontinent så fann jag en ny ärkefiende! Kartagerna! Deras stridsmakt var oerhörd, och ett potentiellt hot mot dom upplysta vikingarna.. Under 1900-talet startade ett korståg mot dom Kartagiska fienderna. Senaten kräver fred, men får den inte. Regeringen kollapsar och ersätts med en radikal fundamentalistisk asatro-regering. Kartagerna krossas med tekniskt överlägsna vapen tills blodlusten stillats. Vikingarna går via kommunism över till demokrati igen. Deras teknologi tar fart i en återfödelse av utveckling. Ett nytt projekt hägrar.. RYMDEN!!

Eh för att återgå till ämnet..
Jag hoppas att Civilization III tar tillbaka den där HÄRLIGA känslan från 1:an och 2:an.. I Civ2ToT och Civ:Call To Power och Alpha Centauri så saknas den där känslan av närhet som finns när trupperna marscherar in i ockuperade städer i Civ1, eller rådgivarna i Civ2.. Ahh..

Krigaren Arvidos' motto.

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Suck!

JAHA! *storknar* som i *svimmar*, jag trodde du menade *storknar* som i *storknar av skratt*. Dumma, dumma mig!
Tja, han och en polare gjorde knappt annat än att sitta och spela CIV II multiplayer. Det hann bli riktigt irriterande att jämt ha honom sittandes bakom ryggen när man vid sällsynta tillfällen spelade det själv, och höra hans ettriga kommentarer om hur mycket man sög.

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Civ Och Dess Framtid.

<I>Jag hoppas att Civilization III tar tillbaka den där HÄRLIGA känslan från 1:an och 2:an.. I Civ2ToT och Civ:Call To Power och Alpha Centauri så saknas den där känslan av närhet som finns när trupperna marscherar in i ockuperade städer i Civ1, eller rådgivarna i Civ2.. Ahh..</I>

Jag måste till min skam erkänna att jag inte har erfarenhet av någondera. Ettan har jag överhuvudtaget aldrig spelat (underligt nog), och vad g'ller tvåan har alla mina versioner varit kopior, där jag inte haft tillgång till CD:n (Med andra ord, inga videor eller musikfiler).

Sodivra

Champion
Re: Tja..

Du kan ju alltid ladda ner 1:an, går väl på en sekund ungefär.. Den är rätt ful, men OJ så UNDERBAR! Ahh, mitt vackraste minne från barndomen är Civ.. När man byggde något sa det bu-lu-lu-lu-lupp! Och sedan materialiserade byggnaden sig i en härlig bild på staden.. Om man erövrade en stad fick man se sina trupper komma marscherande in i stadsbilden! Ahhh.. Och styrelseskick! När man bytte regering dyker en löpsedel upp med nyheten + bilder på dom nya ministrarna.. Och för att inte tala om när man talade med andra civs! Gör dig en tjänst och ladda ner det!!

Krigaren Arvidos' motto.

humongos

Veteran
Vad tror du skulle hända om Kuba var rikt?

<I>Om du läser min senare post så står det där att Kuba skulle vara ett bra land OM DET VORE LITE RIKARE.
Jag är ju lixåm inte så sugen på att flytta från sverige (som är rikt, marknadsekonomin baseras ju som bekant på att det finns cp-fattiga låglöneländer i världen) till dagens kuba, även om den mentalitet folk i allmänhet har där lockar mig betydligt mer än den vi har i sverige (typ TJÄNA PENGAR TJÄNA PENGAR SKIT I ANDRA TJÄNA PENGAR etc).</I>

Men det förstår du väl att om Kuba vore lite rikare så skulle all den medmänskligheten du lovprisar sjunka till samma nivå som i Sverige! Ju mer man har, desto mer vill man ha, och desto mindre delar man med sig.

Great goblin

Veteran
Re: Dnalor, din brist på kunskap om... (fetfläskig OT)

öh, politiska disskutioner i en rollspelsdebatt? dessutom verkar du ha glömt den grekiska demokratin där alla samhällsklasser fick vara med och bestämma utom (slavar hade de sådana?)och kvinnor men de räknades ju inte.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"

Sodivra

Champion
Re: Jo..

Det är väl bara att söka på +abandonware +civ
Äh jag gör det åt dig.. /images/icons/smile.gif

[SEARCHING]

Här är min favvo abandonwaresida:

<A HREF="http://www.theunderdogs.org/" target="_new">http://www.theunderdogs.org/</A> Tyvärr har dom inte vanliga civilization, bara CivNet. Men det ska vara exakt samma sak, fast med multiplay också.. Ja det är väl därför dom bara har CivNet. För att komma direkt till civilization, klicka här:

<A HREF="http://www.theunderdogs.org/game.php?id=1522" target="_new">http://www.theunderdogs.org/game.php?id=1522</A> Kom ihåg att detta är ett gammalt spel.. Det är fult och lite obalanserat kanske.. Chariots lär regera.. Kommer inte ihåg. Så inte FÖR höga förhoppningar.. Men om du tycker att det är lika kult som jag.. Kör hårt! Å andra sidan har jag ju trevliga nostalgiminnen från den tiden.. Och en sak till föresten! "Bygga på palatset". Vänta bara tills du får göra det.. Ahhh..

Krigaren Arvidos' motto.

BoGGiT

Veteran
Re: Vad tror du skulle hända om Kuba var rikt?

(nu jävlar kommer jag med mina monster-argument som får dig att göra i byxan av skräck)

Det tror jag inte. Du har fel.