Civ Och Dess Framtid.
Har också återupptagit Civ. Har nästan klarat det på näst lättast nu, sen flyttar jag upp till nästa nivå..
Muahaha! Jag spelar som vikingarna förstår du, och jag måste krossa dom förhatliga zulus! Efter att ha utforskat Zulus/Persernas/Kartagernas kontinent så fann jag en ny ärkefiende! Kartagerna! Deras stridsmakt var oerhörd, och ett potentiellt hot mot dom upplysta vikingarna.. Under 1900-talet startade ett korståg mot dom Kartagiska fienderna. Senaten kräver fred, men får den inte. Regeringen kollapsar och ersätts med en radikal fundamentalistisk asatro-regering. Kartagerna krossas med tekniskt överlägsna vapen tills blodlusten stillats. Vikingarna går via kommunism över till demokrati igen. Deras teknologi tar fart i en återfödelse av utveckling. Ett nytt projekt hägrar.. RYMDEN!!
Eh för att återgå till ämnet..
Jag hoppas att Civilization III tar tillbaka den där HÄRLIGA känslan från 1:an och 2:an.. I Civ2ToT och Civ:Call To Power och Alpha Centauri så saknas den där känslan av närhet som finns när trupperna marscherar in i ockuperade städer i Civ1, eller rådgivarna i Civ2.. Ahh..
Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.