Nekromanti hemma regler

gröntuva

Veteran
hejsan jag köpte neo tech för ett par månader sedan, men jag har ett försklag på regel ändingar som gör det mycket bättre och roligare.
_Helt enkelt gör om ob tärningarna så att om du slår minimum slår du en till tärning och drar ifrån :gremsmile:
Jätte skoj när mina spelare hamnar på-20!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ja, vill du ha roliga husregler så ska du läsa den här tråden. Det finns en del lustiga regler som definitivt skulle göra spelet roligare. :gremsmile:

Storuggla

Champion
Vad gör det rent praktiskt? Är det någon skillnad på att slå -1 och -20?

Storuggla, undrande

gröntuva

Veteran
om man slår ett får dom dra ifrån en d20 om dom slår 20 får dom lägga till en, det blir jätte höga och låga värden så då!

Storuggla

Champion
Okej. Men.. varför d20? Man använder väl bara t6:or i Neotech vad jag minns? Och... vad använder ni minus femton till som exempel? Man kan ju inte göra minus tio i skada eller så, eller...?

Storuggla, förbryllad

gröntuva

Veteran
o det funkar på alla tärningar, om man slår minus så läker man fieden, bor blir dom liksom helare! om det är skada dvs. Om det är ett färdighets slag så kanske man fummlar! Det blir mera slump så, och om ma nspelar spel i rollspelet så blir det klurigare!

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
ehrm ok., så kan någon tänka sig någon fördel med en negativ ob tärning? hade några i min spelgrupp som satt och slog en obd2 där man drog ifrån när man slåg min och la till på max. ehrm dom satt säkert i 30 minuter innan dom kom på att det var en evighets maskin, var iofs klockan 3 eller så på natten.

Storuggla

Champion
Va? Hela fienden genom att fumla på slaget? Hur tusan skulle det gå till? "Oj, jag halkar till mit ti skottsalvan och råkar rusa fram tre meter och förbinda hans sår med bandage"? :gremconfused:

Storuggla, börjar tro någon rycker i hans ben

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Mer utflippade regler [ot]

En karaktärs (och SLPs) träffyta är omvänt proportionell mot den tiden han ägnats av spelledaren samt mängden utförda coola handlingar.

Alltså...
En vakt som varken beskrivits eller fått utföra några handlingar har en nästintill oändlig träffyta och träffas så gott som alltid bara man skjut åt hans håll.

Den stora Skurken™ samt dom modiga Hjältarna™ får ofta väldigt mycket uppmärksamhet av spelledaren samt så utför dom ett godkänt antal coola handlingar. Detta medför att Skurken™ och Hjältarna™ har extremt små träffytor och är väldigt svårträffade. Autmatsalvor, prickskyttegevär, AT-4 pansarskott... inget verkar liksom bita på dom.

Observera att Skurken™ oftast introduceras efter Hjältarna™, vilket medför att hjältarna alltid har det där lilla övertaget i träffyta som gör att dom segrar i slutstriden.

/Naug, som översätt sin och tsigalahs John Woo filmmekanik till rollspelens värld.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Här skrev jag ungefär samma sak! Det är klart, om man tror det som skrivs här kan det ju finnas en anledning; att du helt enkelt läst det innan... eller att vi är samma person... :gremsmirk: