Nekromanti Hemsidan uppdaterad: Rollspelslistan online!

Morgoth

Swashbuckler
Skönt initiativ

Jävligt fint initiativ. Det finns med allra största förmodan fler, men en allteftersom-uppdatering klingar gott i mina getöron. Som sagt, bra initiativ.

Skuggvarg

Hero
Re: Skönt initiativ

Det finns säkert en hel uppsjö av rollspel, dels såna som är svåra att hitta, dels såna som folk inte ens har lagt ut på internet, utan bara har i skrivbordslådan. De som finns på listan var alltså de jag hittade för stunden och så får vi se vad som dyker upp sen. Hoppas också att jag nu får in lite anmälningar från folk som har rollspel och vill vara med på listan.

Det är väl också tänkt att listan ska vara i bokstavsordning och/eller genreordning. Får se hur jag ska göra med det.

/Skuggvarg

Mask_UBBT

Hero
Ett förslag?

Du borde kanske göra en sub-kategori för alla som släppt mer än två rollspel? En krille-länk, typ... för att förenkla sidan lite...
eller det kanske inte är vad du är ute efter...

Krille

Super Moderator
Re: Ett förslag?

"Du borde kanske göra en sub-kategori för alla som släppt mer än två rollspel? En krille-länk, typ... för att förenkla sidan lite..."

Det tror jag inte förenklar för den som är ute efter något rollspel som kanske passar honom, utan att känna till vilka som finns eller vilka som har gjort dem. Den enda som det förenklar för är den som är ute efter ett rollspel av Krille, dvs redan känner till Krilles manér och stil och vill ha något annat av honom.

Skuggvarg

Hero

Nej, det behövs nog inte. Jag vill bara visa upp alla tillgängliga rollspel (alla "bra" i alla fall, därmed inte inräknat de som är på 7 sidor och bara är en rakt av dålig kopia på ett annat rollspel).
Dessutom, om man hittar ett rollspel gjort av t.ex. Krille (tacksamt exempel, då han är en av de få som har gjort fler än ett rollspel), och vill ha ett annat av hans rollspel, är det ju bara att titta vidare på det första rollspelet och se vilka övriga länkar som finns på den sidan. Då hittar man (oftast) konstruktörens övriga verk också.

/Skuggvarg

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Men varför inte göra sub-kategorier rörande genré?
De som vill ha fantasy får fantasy, de som vill SF får SF etc.

Och så en annan sak som mitt pedantiska sinne lade märke till - det otroliga kaoset :gremwink: Får jag föreslå att lägga alla rollspelen i bokstavsordning?

Och jo, du kan ta bort frågetecknet från In the Dark. Det får nog gå under skräckgenren.

Krille

Super Moderator

"Men varför inte göra sub-kategorier rörande genré?"

Tja, man skulle till och med kunna lägga in det i en databas, och söka efter genre, skapare, förlag, bokstavsordning, stämning osv.

Robert Jonsson

Visst det vore väl kanske bäst, men det är ändå något som inte är så där jättelätt att göra.

Att göra ett par länkar (Fantasy, Skräck, SF etc.) och därunder ha liknande listor med rollspelen i bokstavsordning, ställer inga extra HTML-krav.

Skuggvarg

Hero

Men varför inte göra sub-kategorier rörande genré?
Redan påtänkt.

det otroliga kaoset Får jag föreslå att lägga alla rollspelen i bokstavsordning?
Också påtänkt (skrev det förut), men det var ett sånt otroligt jobb att göra det, så för att bara "få det klart" la jag upp alla rollspel jag hittade i den ordning jag hittade dem, typ. Bokstavsordningen kommer...snart...om några dagar...kanske.

ta bort frågetecknet från In the Dark. Det får nog gå under skräckgenren.
Ja, jag var lite osäker på den (och ett annat rollspel också). ID var liksom inte uttalat skräck, men jag kunde inte komma på någon annan genre heller. Jag ändrar väl till skräck, så får alla som inte tycker likadant lyncha mig senare.

/Skuggvarg

Robert Jonsson

Men då är ju allt som jag föreslog på gång då? Då har jag ju inget att klaga på längre- :gremtongue: :gremsmirk:

In the Dark är väl skräck - även om jag nödvändigtvis inte tycker det enbart begränsas till det. Men jag lovar - jag skyddar dig från de elaka lynchmobbarna :gremwink:

Skuggvarg

Hero
Rollspelslistan fixad!

Nu är alla uppdateringar klara, så nu är det bara att leta vidare efter fler rollspel att lägga ut på den. Ta en titt på den igen, får du se att den är i mycket bättre ordning nu.

/Skuggvarg

Robert Jonsson

Re: Rollspelslistan fixad!

Japp - nu såg det bättre ut. Det passade mina ögon mycket bättre :gremsmile: