Nekromanti hemsidor

Feuflux

omjonasson.se
Tänte bara klaga lite på att många som har skrivit in sin hemsideadress i något inlägg inte lägger till url innan och /url efter som gör att man kan klicka på länken. HTML är ju trots allt aktiverat på forumet och det är mycket trevligare att bara behöva klicka på en länk istället för att behöva kopiera adressen och klistra in den i ett nytt navigationsfönster...

<A HREF="http://forum.rollspel.nu/faq_swedish.pl?Cat=#html" target="_new">http://forum.rollspel.nu/faq_swedish.pl?Cat=#html</A>

Feuflux

omjonasson.se
Re: Öhh!!!

Tack Nostradamus, du är min bäste vän här på forumet.
Fast jag måste säga att sidan ser lagom helmysko ut i Netscape, bara grått. I explorer ser den fin ut men om du orkar så skulle du kanske kunna fixa till den så att även vi microsoftmotståndare kan se den med behållning/images/icons/smile.gif

Hygglo

Veteran
Varför? (OOT)

Varför är alla emot Microsoft? Jag tycker att dom gör skitbra produkter! Jag menar vad är felet med Windows? Om det nu blir världens mest använda operativsystem så borde det betyda något... Dessutom tycker jag att IE är bättre än Netscape...

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd

Edgar

Warrior
Re: Varför? (OOT)

Därför att mr Gates är ett rikspucko... Därför att windows krashar ofta... därför att explorer krashar oftare...

//Kalle - tycker inte om ie, men använder det då han tycker att netscape är ennu sämre...

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.

För mig så kraschar inte IE speciellt ofta, så gott som inte alls. Dessutom så läser IE koden mycket bättre än Nerscape. Netscape klarar ju ingenting och allt ser bara förjävligt ut.

Nu ska jag sluta med den här icke-rollspels anknutna skiten. Så det så!

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala

Därför att mr Gates är ett rikspucko.

Om Bill är ett rikspucko, hur i hela helvete har han lyckts bli en av världens rikaste... VA??? Svara på de, i så fall måste ju du, jag och alla andra på detta forum var några jävla nollor om ett rikspucko blir så jävla rika, eller?

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Edgar

Warrior

bara för att man är världens rikaste man betyder inte att man kan vara ett rikspucko.

//Kalle - som anser att "pucko" betyder att ngn är oinilegnt

Feuflux

omjonasson.se
spårat ur

Nu har den här diskussionen spårat ur. Bryr mig inte ett dyft om Bill Gates är ett rikspucko eller inte. Ville bara tala om att ni som gör hemsidor kan tänka på att fixa dem så att de ser bra ut både i Netscape och IE och tänkte på oss stackare som inte använder IE eftersom vi trivs mycket bättre med Netscape

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:yellow]Din fackla i natten</font color=yellow>

Rickard

Urverk speldesign

"<EM>Varför är alla emot Microsoft? /---/ Om det nu blir världens mest använda operativsystem så borde det betyda något</EM>"
Win. är från början dåligt uppbyggt. Ett program som installeras ändrar om i Win., nästa program som installeras ändrar om i Win, en krock kan inträffa och skiten krashar. Med andra OS är program ungefär som "plug-ins" och rättar sig efter sitt OS.

IE laddar sidor fortare, är mer användarvänlig, och krashar inte så ofta (inte testat N6.0), men att 75% använder IE (något år gammal uppgift) är bara för att det kommer med Win.

Lakadant är det med Win.. Det "hänger ju med" alla i alla "burkar" som man köper.

/[color:green]Han</font color=green> som använder IE för att N krashar så fort han har flera fönster öppna

Krille

Lord
Därför! (OOT)

"Jag menar vad är felet med Windows?"

"Sun believes that 63000 bugs belong in a rain forest" (Sun kommenterar de ca 63000 - ja, sextiotre tusen! - mer eller mindre allvarliga buggar som fanns i Windows 2000 Server. Enligt en intern memo från MS är antalet buggar lägre nu - ca 47000 i januari 2001)

"Om det nu blir världens mest använda operativsystem så borde det betyda något... "

Japp. Det betyder stenhård marknadsföring och en (fram till Windows XP, när det släpps) oerhört stor släpphänthet gentemot piratkopiering, vilket tillsammans med alternativens krav på teknisk kompetens (Linux/Unix), misskötta marknadsföring (IBM med OS/2) eller nischad och försenad lansering (BeOS) lett till en de facto-standard. Kvaliteten på produkten har ingenting med saken att göra.

Om du blir förvånad över detta, betänk VHS och Beta-max. Tekniskt sett var Beta-max överlägset VHS. VHS är dock de facto-standard. Orsaken? Beta-max var europeiskt och snällt och hade inget mer upphetsande än SVTs produktion från Utbildningsradion. Däremot såldes det mängder av japansk porrfilm på VHS när den kom. Således blev VHS standard.

- Krille, använder varken IE eller NS, utan kör Opera istället
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Krille on 2001-02-12 14:11.</EM></FONT></P>

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala

bara för att man är världens rikaste man betyder inte att man kan vara ett rikspucko.

/Kalle - som anser att "pucko" betyder att ngn är oinilegnt

Men om han nu är ointelligent, så hur har han lyckats med att bli så mäktig och rik. Han måste ju ha lite innan för panngloben.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"