Nekromanti Henéa som Zorián?

Krille

Super Moderator
"Vadå osannoligt rollspel handlar väl om fantasi"

Nej. Rollspel handlar mest om en illusion. Om ett visst fenomen i spelet är så osannolikt att det krossar illusionen så hör det fenomenet enligt min ringa åsikt inte hemma i rollspelet, oavsett hur fantasifullt det än är. Var den gränsen går är upp till var och en, men för min del sitter den ribban ganska lågt och en henéa-zoriànriddare är definitivt på fel sida om den enligt mig.

Lucifer

Veteran
"Kan någon motivera varför en heneá leva tillsammans med en mänsklig riddare och vice versa?"

Kärlek

"Hur kommer riddaren ens i närheten av henne utan att bli dödad så fort han går in i deras skog?"

Är det inte så att det är bara Dvärgar och Thism alver som blir skjutna direkt i en Henéa skog?

Hur övertalar han henne att lämna sin stam och följa med honom till ett land fullt av människor?

Återigen kärlek

Frixeray

Swordsman
Grejen är den att det går, sannolikheten är bara jävligt låg... Sen det faktum att Henéa inte kör metoden "skjut först, fråga sen" mot allt annat än dvärgar och var tionde thismalv. Lite hjälp på vägen kan ju vara att alven får "träffad av solstråle" på händelsetabellen samt är helt ung, vilket tillsammans kan ge upphov till att alven blir lite äventyrslysten och kanske vill ge sej ut i den stora vida världen, ÄVEN om alven fortfarande kan vara hyfsat grinig på dvärgar och thism. Tro mej, det går

Eskil

Warrior
Jag håller med om att underliga saker ibland händer, men kan bara inte spela människa om man ska vara någon slags tempelriddare (speciellt om den aktuella religionen utvas av människor. Varför skule förresten Henéa låta någon stålklädd människa passera när de kan döda honom, ta hans saker och ha honom som mellanmål (kanske äter de inte människor, men ändå). Det är mycket bättre än att bara låta honom traska in, stjäla en kvinna och fly innan någon hinner lägga märke till det. Alla gör väl misstag antar jag, och kärlek är en ganska stor faktor...

Men lite smak kan man välan ändå ha! /images/icons/wink.gif

Lucifer

Veteran
"Varför skule förresten Henéa låta någon stålklädd människa passera när de kan döda honom, ta hans saker och ha honom som mellanmål"

Vad ska dessa bush alver med den stålklädda människans saker till? Dom är väl ganska primitiva. Varför skulle dom döda han om han inte är ett hot? Jag tror i alla fall inte dom vill äta honom.

"Det är mycket bättre än att bara låta honom traska in, stjäla en kvinna och fly innan någon hinner lägga märke till det."

Varför skulle han behöva stjäla en kvinna? Nu är jag ingen Henéa expert men kvinnan har väl en egen vilja hon får väl bestäma vad hon vill göra. Varför skulle han behöva fly om han inte gjort nåt dumt?

Eskil

Warrior
De kan skänka prylarna till andarna som bor i sjön och en riddare har väl rätt gott om kött på benen, inte så mycket onyttigt fett heller. Jag skulle tro att det råder total jämlikhet mellan människor och kvinnor, men de som råkar se riddaren först kanske inte tycker att alver och människor ska hänga ihop.

Belzambix

Warrior
Cineastiska regler!

Då skulle jag tippsa dig att läsa lite fina regler i Offensiv sid 20
de reglerna är ""lite"" "fantasi fulla" och skulle passa i ett rollspel med dig som SL (om du itne har den boken rekomenderar jag dig att köpa den så du får mer tipps på "omöjliga" sekvenser osannolika
=)